همشهری آنلاین: کاربران گوشی‌های هوشمند اغلب بعد از چند تماس تلفنی، کمی گشت و گذار در اینترنت و دیدن یک ویدئو در مسیر رفتن سر کار می‌بینند باتری گوشی‌شان در حالی خالی شده که هنوز روز به نیمه نرسیده است.

smart phone

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، مایکل ولف، کارشناس بنیاد وارن تست، شرکت آلمانی آزمایش محصولات مصرفی می‌گوید: گوشی‌های هوشمند امروزی به خاطر داشتن صفحه نمایش بزرگ و پردازنده‌های سریع، به میزان چشمگیری انرژی بیشتری نسبت به گوشی‌های همراه ابتدایی و کلاسیک مصرف می‌کنند.

به همین خاطر بهترین راهکار به ذهن سپردن چند نکته برای ذخیره انرژی و بیدار نگه داشتن گوشی‌تان برای تمام طول مدت روز است.

نور صفحه نمایش، بیشترین مصرف‌کننده باتری است. بیورن برودرزن، کارشناس پورتال Areamobile.de توصیه می‌کند: بهترین کار، انتخاب کم‌نورترین تنظیم نوری برای صفحه نمایش و کوتاه‌ترین مدت ممکن برای قرار گرفتن آن در حالت استندبای (آماده به کار) است.

علاوه بر این اجازه دهید گوشی هوشمندتان خودش نور صفحه را بر مبنای نور محیط تنظیم کند.

البته این تنها یکی از مهاجمان باتری گوشی شماست. وای فای، بلوتوث، ناوبری ماهواره‌ای و برنامه‌های همیشه فعال هم سهمی از باتری را برای خود برمی‌دارند.

بتینا سویته، کارشناس Teltarif.de می‌گوید: همیشه یادتان باشد که برنامه‌های بلااستفاده را ببندید، به ویژه برنامه‌هایی که انرژی زیادی مصرف می‌کنند.

در همین حال، همیشه نسخه‌های روزآمد شده سیستم عامل را روی گوشی خود نصب کنید، چون علاوه بر اینکه شکاف‌های امنیتی در آنها پر شده، می‌تواند کارآمدی مصرف باتری در گوشی‌تان را نیز ارتقا دهد.

علاوه بر این، عوامل بیرونی را هم فراموش نکنید. سرما می‌تواند به تلفن همراه شما آسیب بزند، به همین خاطر اگر به منطقه‌ای سردسیر می‌روید، گوشی‌تان را در جیب‌تان نگه دارید.

اگر هم خیلی وسواسی هستید و گوشی‌تان امکان تعویض باتری دارد، یک باتری پشتیبان شارژ شده را همیشه همراه‌تان داشته باشید.

کد خبر 239534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز