دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۳
۰ نفر

تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کدها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیفزایند.

موبایل

 برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.

کدهای امنیتی تلفن های همراه

کدهای امنیتی تلفن های همراه

تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کدها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیفزایند. برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.

کد دایورت

کد دایورت

یکی از معروف‌ترین کدها که جزو پرکاربرد‌ترین آنها نیز محسوب می‌شود کد دایورت است. شما می‌توانید با گرفتن کد #915* 21* تلفن خود را برای مدت زمانی خاص از دسترس خارج کنید. این سرویس با گرفتن کد #21# کنسل می‌شود.
برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر می‌توانید از کد # Number* 21* استفاده کنید. همچنین با استفاده از کد # 094022* 67* زمانی که تماس‌های خود را رد می‌کنید پیام شماره مشترک نظر در شبکه موجود نیست برای فرد تماس‌گیرنده پخش خواهد شد. برای خروج از این سرویس کافی است #67# را شماره‌گیری کنید. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت عدم‌پاسخگویی از کد# Number* 61* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما به تماس‌های خود پاسخ نمی‌دهید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت در دسترس نبودن از کد # Number* 62* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما در دسترس نباشید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد.

کد ریست کردن

کد ریست کردن

#7780#*
RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه‌ای. مناسب برای زمانی که گوشی قاطی کرده است. درواقع درایو C گوشی را ریست می‌کند (ریست گوشی بدون حذف برنامه‌ها) بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.
#7370#*
فرمت گوشی. مناسب برای زمانی‌که گوشی خیلی خیلی قاطی کرده است. درواقع این کد درایو C گوشی را فرمت می‌کند و البته تمامی برنامه‌ها و فایل‌های موجود روی این درایو از بین خواهد رفت. بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

سریال نامبر گوشی

سریال نامبر گوشی

کد #06#* سریال نامبر گوشی یا همان IMEI را نمایش می‌دهد. استفاده از این کد در هنگام خرید گوشی و تطابق آن با شماره سریال موجود روی جعبه گوشی و بدنه دستگاه می‌تواند به شما ثابت کند که گوشی شما اورجینال و آکبند است یا تعمیری و کارکرده است.
کلمه IMEI مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity و به معنی هویت بین‌المللی دستگاه‌های تلفن همراه است. IMEI یک شماره ۱۵ رقمی است که در هر موبایل منحصر به فرد است و در حقیقت بیانگر هویت دستگاه مورد استفاده در شبکه‌های GSM است.
کد #0000#* نمایش سیستم عامل، تاریخ ساخت و مدل گوشی‌های نوکیا را نمایش می‌دهد.
استفاده از این کد و نیز مقایسه زمان ساخت با تارخ خرید گوشی نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از فاکتورهای نو بودن یک گوشی محسوب شود.

قدرت باطری مخفی شده

قدرت باطری مخفی شده

تمام شدن باطری موبایل مشکلی همیشگی و آشنا برای همه است، یکی از را‌ه‌های مطمئن برای افزایش طول عمر شارژ باطری موبایل، قراردادن موبایل در حالت ذخیره باطری یا انرژی است که باعث می‌شود درصورتی که با موبایل کار نکنید بلافاصله صفحه را قفل کرده یا نور اسکرین آن را کم می‌کند. اما راه دیگری هم برای حالت‌های اضطراری استفاده از شارژ موبایل وجود دارد.
درنظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی کم است. برای فعال کردن کلیدهای #3370* را فشار دهید. موبایل شما با این اندوخته راه‌اندازی مجدد خواهد شد و شارژ باطری 50 درصد افزایش خواهد یافت. این فضای اندوخته هنگامی که موبایل خود را شارژ می‌کنید، خودبه‌خود شارژ خواهد شد.
برخی معتقدند که باید شارژ موبایل بطور 001درصد تمام شود و بعد شارژ کامل صورت گیرد اما این مسئله در مورد نسل اول موبایل‌ها مصداق داشت تکنولوژی های جدید موبایل نیازی به این کار ندارد.

منوی مخفی گارانتی

منوی مخفی گارانتی

در تلفن‌های همراه نوکیایک منوی مخفی وجود دارد که حاوی اطلاعات مفیدی برای تعمیرکاران گوشی‌های موبایل است. برای دستیابی به این منوی مخفی‌، کافی است کد #92702689#* را روی تلفن همراه خود وارد کنید. در این هنگام شما وارد یک منوی مخفی می‌شوید که شامل گزینه‌های زیر است:
نمایش شماره سریال گوشی
تاریخ ساخت گوشی
تاریخ آخرین تعمیر انجام شده روی گوشی (البته اگر در گذشته تعمیری روی آن انجام گرفته باشد).
نشان‌دهنده زمان مکالمات انجام شده با گوشی مورد نظر (این تایمر را با هیچ روشی نمی‌توان پاک کرد).
ایجاد توانایی برقراری تبادل اطلاعات کاربر (درصورت وجود لوازم مورد نیاز) برای خارج شدن از این منو‌، یک‌بار تلفن خود را خاموش کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.

راهکارهای بالا بردن ذخیره حافظه

راهکارهای بالابردن ذخیره حافظه

نکاتی هستند که رعایت‌کردن آنها به کاربران کمک می‌کند تا سرعت گوشی‌های خود را بالا ببرند:
ارسال پیام : بهتر است سعی شود پیام‌ها در کارت حافظه ذخیره شوند، نه در حافظه تلفن همراه.
تصاویر پس‌زمینه‌زنده: ممکن است این تصاویر زیبا به‌نظر برسند اما قدرت پردازشگر را تضعیف می‌کنند.
حذف برنامه‌های غیرضروری: اگر از همه برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه استفاده نمی‌شود و مانند گردوغبار تلفن همراه را پوشانده‌اند، بهتر است حذف شوند، زیرا تنها حافظه با ارزش تلفن همراه را اشغال می‌کنند.
انتقال تصاویر و ویدئوهای قدیمی : کاربران ممکن است تصاویر یا ویدئوهای زیادی را در گوشی خود ذخیره کنند؛ حتی بدون اینکه آنها را بشناسند. می‌توان آنها را در یک حافظه خارجی یا اکسترنال یا در حافظه لپ‌تاپ ذخیره کرد.

کد خبر 180962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز