با بزرگ‌تر شدن باتری‌ گوشی‌ها، دستگاه‌ها از انرژی بیشتری بهره می‌برند و این مساله موجب خالی شدن سریع‌تر باتری تلفن‌های همراه می‌شود که دغدغه بسیاری از کاربران است.

موبایل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین، ماهیت دستگاه‌های فناوری همین است، اما این بدان معنی نیست که لازم است در طول روز چندین بار گوشی خود را شارژ کنیم. اگر باتری گوشی شما سریع‌تر از حد معمول تخلیه می‌شود، می‌توانید مشکلات این موضوع را شناسایی کرده و راه‌حلی را برای مقابله با آنها بیابید. وب‌سایت androidauthority، مهم‌ترین عللی را که منجر به تخلیه غیرمعمول گوشی‌های هوشمند می‌شود ذکر کرده و همچنین راه‌حل‌هایی برای رایج‌ترین این موارد ارائه داده است. دلایلی که منجر به تخلیه سریع گوشی‌ شما می‌شود، می‌تواند به دلیل صفحه نمایش، نقاط کم‌آنتن، برنامه‌های کاربردی و سایر تخلیه‌کننده‌های باتری باشد.

   صفحه نمایش گوشی

از زمان به وجود آمدن گوشی‌های هوشمند، صفحه نمایش بزرگ‌ترین عامل تخلیه باتری گوشی بوده و همچنان هست. صفحه‌های گوشی درخشان‌تر و رنگارنگ‌تر می‌شوند و تجربه کاربری را لذت‌بخش‌تر می‌کنند، ولی در عین حال همین موضوع موجب می‌شود صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند نسبت به باتری گوشی، حریص‌تر شود. صفحه‌های نمایش پرنور می‌تواند دلیل اصلی تخلیه سریع باتری گوشی شما باشد. برای بررسی اینکه باتری گوشی شما صرف چه مواردی می‌شود، می‌توانید به تنظیمات مراجعه کرده و میزان مصرف باتری خود را کنترل کنید. در بیشتر موارد خواهید دید که صفحه در جایگاه نخست قرار دارد. فناوری صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بسیار سریع‌تر از فناوری باتری پیشرفت می‌کند و همین موضوع موجب می‌شود عمر باتری در سال‌های آینده‌ نیز مساله‌ای بزرگ‌تر باشد؛ بنابراین تا زمانی که اوضاع بهتر نشود، ناچارید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

چطور می‌توان مشکل صفحه نمایش را حل کرد؟ صفحه نمایش قاتل اصلی باتری شماست و البته روش‌های مختلفی برای کاهش سرعت تخلیه باتری وجود دارد. یکی از این کارها، روشنایی کم صفحه نمایش است و این کار می‌تواند کمک قابل توجهی در صرفه‌جویی باتری کند. همچنین می‌توانید از روشنایی تطبیقی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود درصورت لزوم و هنگامی که فضا تاریک است، از صفحه روشن استفاده کنید و زمانی که نیازی به روشنایی زیاد ندارید، باتری را ذخیره کنید. همچنین می‌توانید زمان قفل خودکار را کاهش دهید. با کاهش زمان قفل خودکار می‌توانید اطمینان داشته باشید زمانی که از گوشی استفاده نمی‌کنید، صفحه نمایش شما خاموش است. تصاویر زنده پس‌زمینه را حذف کنید. این تصاویر ممکن است زیبا به نظر برسند، اما در واقع در این شرایط گوشی شما مانند حالتی عمل می‌کند که در حال پخش یک فیلم است و باتری زیادی را از بین می‌برد. حتی می‌توانید از تصویر زمینه سیاه استفاده کنید. اگر صفحه نمایش آمولد (AMOLED) دارید، استفاده از تصویر زمینه سیاه باعث کاهش مصرف باتری می‌شود، زیرا در این شرایط پیکسل‌های گوشی فعال نیستند.

   نقاطی با آنتن‌دهی پایین

مناطقی که آنتن‌دهی خوبی ندارند، قاتلان خاموش باتری گوشی هستند. تلفن همراه شما دائما با برج‌های مجاور در حال برقراری ارتباط است و سعی می‌کند هر ثانیه از روز شما را به آنتن متصل کند. وقتی نتواند، برای رسیدن به شبکه و بازگرداندن شما به شبکه، فعالیت زیادی را انجام خواهد داد. اگر شما در یک منطقه روستایی زندگی می‌کنید، در یک ساختمان عظیم کار می‌کنید، یا اغلب در مناطقی با ‌آنتن‌دهی پایین هستید احتمالاً باتری گوشی شما سریع‌تر از حد معمول تخلیه می‌شود. اما چطور می‌توان این مشکل را حل کرد؟ آنتن‌دهی اپراتورها بسته به منطقه، شهر و محله متفاوت است. چاره این است که بررسی کنید کدام اپراتور در مناطقی که شما در حال زندگی و کار و فعالیت هستید، آنتن‌دهی بهتری دارند و به دنبال آن، اپراتور خود را تغییر دهید. روش دیگر، استفاده از حالت هواپیما است. حالت هواپیما می‌تواند آنتن‌ گوشی‌ شما را مجبوربه استراحت کند. اگر تمامی اتصالات گوشی خود را خاموش کنید، تلفن شما برای اتصال به سیستم، مجبور به انجام فعالیت زیاد نیست. همچنین می‌توانید این کار را به صورت استراتژیک در زمان‌هایی که خدمات بدی وجود دارد و آنتن‌دهی مطلوب نیست انجام دهید و حتی با استفاده از برخی ابزارهای هوشمند، در شرایطی که آنتن‌دهی پایین‌ است، به حالت هواپیما منتقل شوید. همچنین می‌توانید از برخی توسعه‌دهنده‌های شبکه یا تقویت‌کننده سیگنال که توسط شرکت‌های مخابراتی ارائه می‌شود، در خانه یا محل کار خود استفاده کنید.

   برنامه‌های کاربردی پس‌زمینه

اگر باتری گوشی شما سریع‌تر از حد معمول تخلیه می‌شود، برنامه‌های کاربردی خود را بررسی کنید. برخی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی بیشتر از سایر برنامه‌ها، باتری مصرف می‌کنند، نمونه‌هایی از این برنامه‌ها، یوتیوب، نتفلیکس و سرویس‌های تماشای ویدیو هستند. همچنین درصورتی‌که می‌خواهید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید، بهتر است از بازی کردن اجتناب کنید، زیرا بازی‌های موبایلی معمولا باتری زیادی مصرف می‌کنند، به‌خصوص بازی‌هایی که به گرافیک بالا نیاز دارند. برخی از برنامه‌ها هم هستند که حتی اگر مشغول استفاده از آنها نباشید، باتری گوشی شما را مصرف می‌کنند. اپلیکیشن‌هایی مانند فیس‌بوک، مسنجر، اینستاگرام و واتس‌آپ‌ نمونه‌هایی از این دست اپلیکیشن‌ها هستند. شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی مانند اینها، همواره سعی می‌کنند شما را در تماس و به‌روز نگه دارند، به همین دلیل به‌طور مداوم در پس‌زمینه مشغول فعالیت هستند، این اپلیکیشن‌ها از داده گوشی استفاده می‌کنند، مکان شما را تحت کنترل دارند، برای شما اعلانات را می‌فرستند و مواردی از این دست. البته امروزه تمایل زیادی به استفاده از این اپلیکیشن‌ها وجود دارد و ما در طول روز و حتی بی‌وقفه در حال بررسی پیام‌هایی که در این اپلیکیشن‌ها منتقل می‌شود، هستیم. اما برای مقابله با این مشکل باید چه کار کرد؟ یکی از مهم‌ترین اقدامات این است که دانلود و نصب برنامه‌هایی از این دست را به حداقل برسانید. شاید اگر به برنامه‌هایی که روی گوشی خود نصب کرده‌اید نگاهی بیندازید، متوجه شوید نیمی از آنها را استفاده نمی‌کنید. این در حالی است که این برنامه‌ها همیشه در پس‌زمینه کار می‌کنند و باتری را هدر می‌دهند. بنابراین اگر برنامه‌هایی دارید که از آنها استفاده نمی‌کنید، بهتر است پاکشان کنید. همچنین بهتر است برنامه‌هایی را که در پس‌زمینه کار می‌کنند متوقف کنید. اگر متوجه شدید برنامه‌ای دارید که در پس‌زمینه مشغول فعالیت است و میزان زیادی از باتری شما را مصرف می‌کند، می‌توانید آن را محدود کنید. برای این کار کافی است به بخش تنظیمات رفته و از قسمت اپلیکیشن‌ها، برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید و در بخش باتری، دسترسی پس‌زمینه آن را محدود کنید. البته باید توجه داشته باشید ممکن است برخی از اعلانات و ویژگی‌ها را از دست بدهید، زیرا زمانی که برنامه مورد استفاده قرار نگیرد، به خواب می‌رود. از طرفی یکی از اقداماتی که برای مقابله با مصرف بی‌رویه باتری می‌توانید انجام دهید این است که برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید ببندید. در نهایت اینکه اگر می‌خواهید در مصرف باتری گوشی صرفه‌جویی کنید، باید مراقب استفاده خود باشید. ممکن است از ابتدای روز گوشی خود را دست بگیرید، با آن بازی کنید، فیلم ببینید و ساعات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی بگذرانید؛ در چنین حالتی نباید از این تعجب کنید که چرا پیش از اینکه شب به خانه برسید، گوشی‌تان خاموش می‌شود.

   سایر نکات مربوط به باتری

جی‌پی‌اس، وای‌فای و بلوتوث؛ از این ابزارهای اتصال هر چند وقت یک بار استفاده می‌کنید؟ این روزها در اغلب ساعات روز، این ابزارها روشن هستند، حتی اگر به‌ندرت مورد استفاده قرار گیرند. این در حالی است که این ابزارها، باتری مصرف می‌کنند، حتی اگر مصرف باتری آنها به‌ظاهر کم باشد. بنابراین بهتر است زمان‌هایی که از آنها استفاده نمی‌کنید، خاموش‌شان کنید و آنگاه متوجه میزان باتری ذخیره‌شده خواهید شد. همچنین عکس و ویدیو گرفتن هم انرژی زیادی مصرف می‌کند، بنابراین بهتر است اگر نیاز دارید باتری خود را ذخیره کنید، از کار کردن با آنها بپرهیزید. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در باتری گوشی شما تاثیرگذار باشد، دمای هواست. دمای پایین به‌طور قابل توجهی بر عمر باتری تأثیر می‌گذارد. باتری‌های لیتیوم‌یونی که این روزها در بیشتر گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، در سرمای شدید متوقف می‌شوند و حتی قرار گرفتن این باتری‌ها درمعرض مداوم در برابر سرما، می‌تواند به‌کلی نابودشان کند. بنابراین در هوای سرد بهتر است تلفن را در نزدیکی خود نگه دارید تا ‌با بدن شما هم‌دما باشد. ازطرفی به‌روزرسانی‌ نرم‌افزارها معمولا با بهبود طول عمر باتری همراه هستند، بنابراین بهتر است برنامه‌ها و نرم‌افزارهای گوشی خود را به جدیدترین نسخه موجود به‌روز کنید. و اینکه در نهایت می‌توانید از یک شارژر قابل حمل استفاده کنید. امروزه عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند منجر به کاهش عمر باتری شود و البته برای مقابله با این عوامل هم راه‌حل‌های بسیاری موجود است. گاهی همین‌که میزان انرژی صفحه نمایش و روشنایی آن را بررسی کنیم، می‌تواند کافی باشد تا با یک بار شارژ گوشی در طول روز دوام بیاوریم و دیگر نیازی به شارژ مجدد نباشد.

کد خبر 480745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha