شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین - آیدارزاقی: اینستاگرام یک سرویس شبکه اجنماعی در قالب یک اپلیکیشن موبایل رایگان برای به اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است.

اینستاگرام

این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها را در محدود یک کادر مربع قرار دهند و از این بابت شبیه دوربین‌های کداک‌اینستامتیک و دوربین‌های پولاروید است. کاربران می‌توانند فیلترهای مختلفی روی عکس‌های قرار دهند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز به اشتراک گذارند.

شرکت اینستاگرام واقع در سیلیکون‌ولی شهر سان فرانسیسکو آمریکا اولین نسخه این اپلیکیشن را در اکتبر 2010 برای سیستم عامل iOS ارائه داد. در آوریل ۲۰۱۲ اینستاگرام برای سیستم عامل اندروید منتشر شد.

این اپلیکیشن توسط دو دانشجوی دانشگاه استنفورد کالیفرنیا تولید شد. کوین سیستروم پایه‌گذار و مدیر عامل کم‌سن شرکت اینستاگرام، پس از فارغ‌التحصیلی در رشته مدیریت علوم مهندسی در سال 2006، در شرکت اودئو که بعدها توییتر نامیده‌شد،  کارآموزی خود را آغاز کرد. 2 سال در شرکت گوگل کار کرد و سپس پروژه بوربون را آغاز کرد.

او به دلیل علاقه‌اش به عکس و فضای سایبر تصمیم گرفت پروژه‌اش را در راستای یک هدف خاص پیش ببرد و پس از پیوستن به مایک کریگر دیگر موسس شرکت نام instagaram را که برگرفته از دو مفهوم instant-telegram که به معنی تلگراف فوری می‌باشد، انتخاب کردند.

شرکت فیس‌بوک در آوریل سال 2012، اینستاگرام را به قیمت 715 میلیون دلار با سیزده کارمند خریداری کرد. این اپلیکیشن داغ‌ترین اپلیکیشن سیستم عامل iOS در سال 2010 شناخته شد.

در سال 2013 اینستاگرام با خرید تیم و تکنولوژی لوما (میدنوکس سابق) به طور همزمان، قابلیت ضبط فیلم از سه تا پانزده ثانیه و اشتراک آن‌را به امکاناتش افزود و بعدها این امکان را به یک دقیقه ارتقا داد.

کد خبر 228522
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز