همشهری آنلاین: آی‌فون و آی‌پد این روزها به وسیله‌ای روزمره و ضروری برای کاربرانشان تبدیل شده‌اند. اما چاپ متن و عکس از این دستگاه‌ها می‌تواند کمی دشوار باشد.

شرکت اپل در سیستم عامل iOS خود قابلیتی به نام Air Print قرار داده‌است. این قابلیت شبیه یک پروتکل بین دستگاه و چاپگر عمل می‌کند و چاپ متن و تصویر از طریق شبکه بی‌سیم خانگی را ممکن می‌کند.

چندسالی است شرکت‌های تولیدی معروف، بعضی از چاپگرهای خود را با قابلیت Air Print به بازار عرضه کرده‌اند.

اگر چاپگری خریداری کرده‌اید که این قابلیت را دارد، تنها کافیست با رجوع به راهنمای نصب، چاپگر را به شبکه بی‌سیم خانگی متصل کنید. بعد از آن با اتصال آی‌پد، آی‌فون یا آی‌پاد تاچ خود به همان شبکه بی‌سیم به راحتی از برنامه Notes، iBooks، Mail، Safari، عکس و برنامه‌هایی که قابلیت چاپ دارند، چاپ بگیرید.

اما اگر چاپگرتان قابلیت Air Print‌ را ندارد، نیاز به چند برنامه جانبی برای این کار دارید.

یکی از این برنامه‌ها، Fingerprint نام دارد. این برنامه برروی کامپیوتر شخصی نصب می‌شود و چاپگری که به آن وصل است را با قابلیت Air Print به آی‌فون و آی‌پد معرفی می‌کند.

فقط کافیست برنامه Fingerprint را برروی کامپیوتر شخصی نصب کنید. سپس چاپگر مورد نظر را به کامپیوتر متصل کنید. اکنون آی‌فون و یا آی‌پد را به همان شبکه بی‌سیمی که کامپیوتر شخصیتان به آن وصل است، متصل کنید.

اکنون چاپگر مورد نظر به صورت Air Print در فهرست چاپگرها قابل انتخاب خواهد بود.

یکی دیگر از برنامه‌هایی که چاپ از چاپگرهای غیر Air Print را ممکن می‌سازد، ePrint، محصول شرکت HP‌ است. این برنامه به همراه چاپگرهای HP عرضه می‌شود و یک اپلیکیشن هم برای سیستم عامل iOS‌ دارد.

با نصب این برنامه برروی کامپیوتر شخصی می‌توان چاپگر HP مورد نظر را به صورت اینترنتی به اشتراک گذارید.

سپس با نصب اپلیکیشن HP ePrint برروی آی‌فون و آی‌پد و وارد کردن مشخصات چاپگر مورد نظر، از طریق اینترنت عملیات چاپ را انجام دهید.

توجه کنید که برای چاپ از طریق ePrint، پرینتر و آی‌پد یا آی‌فون مورد نظر باید به اینترنت متصل باشند.

کد خبر 194050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز