همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، احتمال افزایش آلودگی هوا تهران طی امروز 19 خرداد ماه و دو روز آینده به دلیل ورود ریزگردها و گرد و خاک از کشورهای عربی وجود دارد.

یوسف رشیدی با بیان این مطلب افزود: صبح 19 خرداد ماه شاخص آلودگی هوا نسبت به روز گذشته کمی افزایش داشته و احتمال دارد طی امروز و دو روز آینده شاهد افزایش و تشدید آلودگی هوا ناشی از ورود ریزگردها از کشورهای همسایه به کشور باشیم.

وی ادامه داد: براین اساس پیش بینی می‌شود که شهرهای غربی کشور با افزایش آلودگی هوا مواجه شوند و در تهران نیز این احتمال وجود دارد.

رشیدی با بیان اینکه متاسفانه طی سال‌های اخیر در برخی از ماه های سال شاهد افزایش آلودگی هوا ناشی از ورود ریزگردها و گرد و خاک به کشور بوده‌ایم گفت: با تشدید وزش باد متاسفانه در ماه‌هایی از سال شاهد ورود گرد و غبار از کشورهای عربی به کشورمان هستیم که این مساله خسارات زیاد و جبران ناپذیری را برای کشور و مردم ما به دنبال دارد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: از مسئولان انتظار می رود که این مساله را به طور جد پیگری کنند و از طریق مذاکرات و دیپلماسی به دنبال حل این معضل باشند.

وی تاکید کرد: وجود ریزگردها در هوای شهرهای کشور و تهران می‌‌تواند برای سلامتی شهروندان بسیار خطرساز باشد، چنانچه این ذرات سبب غلظت خون و به دنبال آن سکته های قلبی و مغزی می‌‌شود.همچنین گاهی از مواقع ممکن است این گرد و خاک و ریزگردها حامل ویروس و میکروب هایی نیز باشند که سلامتی شهروندان را با خطر مواجه کند.

رشیدی افزود: در صورت افزایش آلودگی هوا در پایتخت طی روزهای آتی ، به شهروندان به خصوص گروه های حساس یعنی کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه می شود از تردد غیر ضروری در فضاهای باز جدا خودداری کنند.

کد خبر 217966
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز