مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: 1100مینی‌بوس فرسوده آلودگی هوای تهران را تشدید می‌کنند.

 به گفته معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران مینی بوس‌های فرسوده بیش از3 برابر مینی‌بوس‌های نو هوای شهر را آلوده می‌سازند.براساس مصوبه اخیر هیأت دولت درباره کاهش آلودگی هوا، سن فرسودگی مینی‌بوس‌های کشور 8سال تعیین شده؛ این درحالی است که تمام مینی‌بوس‌های تهران عمری بالای 20سال دارند. سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران با اعلام اینکه نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده پایتخت همچنان در توقفگاه دولت متوقف مانده است، ‌افزود:

در حال حاضر که آلودگی هوا به یک معضل اساسی در پایتخت تبدیل شده، مسئولان دولتی هنوز اقدامی جدی برای مقابله با این معضل به عمل نیاورده‌اند. وی با اشاره به اینکه دولت با عدم‌پرداخت تعهدات خود موجب توقف روند خروج خودروهای فرسوده شده، اظهار کرد: تردد مینی‌بوس‌های فرسوده تقریباً در تمام دنیا منسوخ شده اما این مینی‌بوس‌ها همچنان در تهران در حال تردد هستند.

بنا براین گزارش خروج مینی‌بوس‌های فرسوده از چرخه حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر، سال‌هاست در پیچ و خم اجرا دست وپنجه نرم می‌کند. در این‌باره تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه براساس آزمایش‌های به عمل آمده میزان آلودگی تولید شده در انواع مختلف مینی‌بوس‌های تهران با عمر بالای 5سال به ازای هر کیلومتر پیمایش از 19تا 27هزار میلی گرم اندازه‌‌گیری شده، گفت:

از 1221مینی‌بوس تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی، تنها 121دستگاه مینی‌بوس فرسوده نوسازی شده‌اند. در حال حاضر نیز روند نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی متوقف شده است. وی با اشاره به اینکه در گذشته دولت به‌منظور نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده یارانه‌ای به میزان 65درصد به سایر شهرهای کشور پرداخت می‌کرد، تصریح کرد: البته این یارانه به تهران پرداخت نمی‌شود تا روند کند نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده تهران کندتر شود.

کد خبر 213699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز