همشهری آنلاین: عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه درباره آلودگی هوا قوانین زیادی وجود دارد اما هیچ کدام بازدارنده نیست، گفت: متاسفانه بودجه 91 در بخش آلودگی هوا به طور کامل عملیاتی نشد.

air pollution

محمدجواد نظری مهر در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در جلساتی که در رابطه با آلودگی هوا داشتیم قرار شد که وزارت‌خانه‌های مرتبط با این موضوع مانند وزارت‌خانه‌های صنعت، نفت، شهرداری‌ها، پلیس راهور و سازمان محیط زیست وارد میدان شوند و در رابطه با عوامل آلوده کننده هوا اقدامات لازم را اجرا کنند.

وی با تأکید بر اینکه در رابطه با آلودگی هوا قوانین زیادی داریم اظهار داشت: اما این قوانین بازدارنده نیست و علاوه بر اعتبارات به آموزش مردمی نیز نیاز دارد.

نظری مهر با بیان اینکه برنامه ریزی پایه‌ای برای موضوع آلودگی هوا وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به این مسئله اقدامات به صورت روزمره انجام می‌شود و در نتیجه نمی‌تواند مثمر ثمر باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه باید برای آلودگی هوا انقلاب اداری انجام شود تصریح کرد: در حال حاضر در وزارتخانه‌ها ماموریت‌های موازی بسیاری انجام می‌شود که این مسئله خود مشکلات بزرگی را به وجود می‌آورد و در نتیجه اصل مطالبه گم می‌شود.

نظری مهر یادآور شد: هر چندکه به پایان دولت دهم عمری باقی نمانده است اما باید گفت که درخصوص کاهش آلودگی هوا در کشورمان اقدام کارشناسی صورت نگرفته است و تا وقتی زیرساخت‌ها درست نشود حتی اگر بهترین طرح‌ها را هم در وزارتخانه داشته باشیم، امکان عملیاتی شدن آنها وجود ندارد.

کد خبر 211748
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز