همشهری آنلاین: فوریت طرحهای کاهش آلودگی هوای کشور و ارتقای ایمنی کنترل ترافیک هوایی (مراقبت پرواز) در جلسه علنی مجلس به تصویب نمایندگان مجلس نرسید.

به گزارش  مهر، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی کاهش آلودگی هوای کشور مطرح شد که دو فوریت و حتی یک فوریت این طرح در جلسه علنی رای نیاورد و فوریت این طرح تصویب نشد.

طراحان این طرح در بیان دلایل توجیهی خود اظهار داشتند: علیرغم تلاش نهادهای ذیربط در امر کاهش آلودگی هوا متاسفانه شاهد هستیم که روز به روز آلودگی هوا شدت پیدا کرده و از این راه خسارت های جبران ناپذیری به کشور وارد شده و می شود و برای کاهش آلودگی هوا و به منظور دستیابی به حمل و نقل پایدار در کلانشهرها وزارت کشور با همکاری شهرداری ها موظف شود ظرف 5 سال سهم حمل و نقل عمومی را در کلانشهرها به 75 درصد افزایش دهد.

همچنین طرح یک فوریت ارتقاء ایمنی کنترل ترافیک هوایی (مراقبت پرواز) نیز در جلسه علنی امروز مطرح شد که یک فوریت این طرح نیز به تصویب نمایندگان نرسید.

موسوی لارگانی به عنوان یکی از طراحان اظهار داشت: حرفه کنترل ترافیک هوایی (مراقبت پرواز) یکی از سه شغل حساس، خطیر و پیچیده در ایمنی پروازها در صنعت هوانوردی محسوب می شود و تا کنون به این شغل نگاه جدی نشده است و متاسفانه هر چند وقت حادثه ای را در این خصوص شاهد هستیم که نمونه آن اتفاقی که در خرم آباد افتاد و حادثه سقوط هواپیما در ارومیه است.

در ماده واحده این طرح آمده بود: با توجه به حرفه مراقبت پرواز که جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود علاوه بر مرخصی استحقاقی سالانه حداکثر تا یک ماه مرخصی کار در محیط های غیرمتعارف به آنان تعلق گیرد و ساعت کار هفتگی شاغلان موضوع این قانون با توجه به حجم ترافیک صعوبت کار، سابقه خدمت و کار در نوبت های کاری غیرمتعارف به تناسب در هفته حداکثر 10 ساعت تقلیل یابد.

کد خبر 201795
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز