چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران با اشاره به اقداماتی که لازم است برای حل آلودگی هوا در تهران رخ دهد گفت: باید اتفاقات مهمی در حوزه صنعت و تکنولوژی، حمل و نقل عمومی، توسعه فضای سبز، فرهنگ استفاده از آن و در حوزه مواد سوختی رخ بدهد، اما وقتی نگاه می‌کنیم آن قدر این موضوعات پراکنده است که نتیجه‌اش این شده که در شهر هوای خوب نداشته باشیم.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف در مراسم جشن درختکاری و افتتاح ۲ هزا رو ۳۰۰ هکتار جنگلکاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران که پیش از ظهر امروز با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر لاله افتخاری نماینده مجلس، حسن بیادی نائب رئیس شورای شهر، حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر و مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد، ضمن تشکر از قبول دعوت رئیس مجلس برای حضور در این برنامه با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی، سنت ایرانی و مقررات کشورمان تاکید بر درخت و درختکاری شده است، اظهار کرد: مهم‌ترین کار ما در نظام اسلامی این است که پیوندی منطقی میان پیشرفت مادی و رشد معنوی ایجاد کنیم.

وی افزود: هدف از توسعه خدمات و توسعه فضای سبز این است که انسان‌ها در سایه پیشرفت، بهتر عبادت خدا را انجام دهند و در سلامت جسمی و روحی در این مسیر حرکت کنند.

قالیباف با اشاره به توسعه پارک‌ها و فضای سبز آن هم در حجم بالا اظهار کرد: اگر از من خدمتگذار سوال کنند که امروز مهم‌ترین چالش تهران چیست، الودگی هوا را مهم‌ترین مساله می‌دانم. مقام معظم رهبری نیز روز گذشته برای چندمین بار بر این موضوع تاکید داشتند. مسئله آلودگی هوا در تهران مهم‌ترین چالشی است که سلامت جسمی و روحی مردم را نه تنها به خطر انداخته و خطر آفرین است بلکه مشکلی غیر قابل قبول و غیر قابل تحمل است.

وی با بیان اینکه پیش از این توفیق خدمت در نیروی انتظامی داشتم و اکنون در شهرداری تهران خدمت گذاری می‌کنم گفت: آلودگی هوا مساله‌ای فرابخشی است که هم دستگاه‌های دولتی و هم قوای سه گانه باید به آن توجه کنند و هم مردم عزیزمان. اما صریح و عامیانه بگوییم این کار به این مهمی بی‌صاحب مانده است. قوانین هم به گونه‌ای است که نمی‌تواند اجماعی برای حل و فصل این مساله در تهران پیدا کند.

شهردار تهران با اشاره به اقداماتی که لازم است برای حل آلودگی هوا در تهران رخ دهد گفت: باید اتفاقات مهمی در حوزه صنعت و تکنولوژی، حمل و نقل عمومی، توسعه فضای سبز، فرهنگ استفاده از آن و در حوزه مواد سوختی رخ بدهد، اما وقتی نگاه می‌کنیم آن قدر این موضوعات پراکنده است که نتیجه‌اش این شده که در شهر هوای خوب نداشته باشیم.

وی به اظهارات یکی از مجریان صدا و سیما که گفته بود وقتی شهر خوب است که باد بوزد گفت: ما که نمی‌توانیم زندگی مردم را به دست باد بسپاریم، زندگی مردم را باید به دست عقلانیت، تصمیم درست و قانون درست سپرد و با اطمینان گام برداشت. مردم نباید منتظر باشند که باد بوزد تا هوای شهر خوب شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه آلودگی هوا چالشی جدی نه تنها در تهران بلکه در تمام کلان شهر‌ها از جمله اصفهان و اراک است گفت: همه صاحبان اندیشه معتقدند که مهم‌ترین راه مبارزه با آلایندگی جلوگیری از تولید آلایندگی است. نه اینکه اول آن را تولید کنیم بعد به فکر رفع آن بیافتیم. مجلس محترم نیز باید به این مساله توجه و عنایت داشته باشد.

قالیباف تصریح کرد: برای حل این موضوع باید قانون نوشت و مسئولیت‌ها به صورت شفاف روشن شود و افرادی پاسخگو زندگی مردم را از این وضع نا‌به سامان در حوزه سلامت و بهداشت نجات دهند.

کد خبر 204278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز