همشهری آنلاین: مشاور معاون ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه خودروسازان ما به هیچ‌وجه آمادگی تولید تمام محصولات خود با استاندارد یورو 4 را ندارند گفت، آنها برای مصوبات آلودگی هوا تره هم خرد نمی‌کنند.

نوروزی مشاور معاون ترفیک شهرداری تهران

به گزارش ایسنا، مهندس وحید نوروزی افزود: آرم‌های روزانه سال 92 به دو رنگ سبز و آبی توزیع می‌شود که بر این اساس آرم‌های سبز رنگ قبل از ساعت 10 و در طول کل روز قابل استفاده بوده و قیمت آن 18 هزار تومان و آرم‌های آبی رنگ نیز بعد از ساعت 10 قابل استفاده بوده و قیمت آن 13 هزار و 200 تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه روزانه 15 هزار فقره آرم طرح ترافیک روزانه در سال جاری در پایتخت توزیع خواهد شد، تاکید کرد: توصیه می‌کنیم شهروندان از آرم‌های طرح ترافیک آبی رنگ که مبلغ کمتری دارد برای ورود به محدوده طرح ترافیک استفاده کنند تا باعث ایجاد ترافیک در هسته مرکزی شهر در ساعات پیک ترافیک نشوند.

به گفته مشاور معاون ترافیک شهردار تهران نرخ آرم‌های طرح ترافیک هفتگی ثابت بوده و اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت حذف آرم‌های طرح ترافیک سالانه برویم، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم شمار آرم‌های طرح ترافیک سالانه در سال 93 دو برابر تعداد فعلی شود.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه 87 هزار و 840 فقره آرم طرح ترافیک سال 92 توزیع شده است، تاکید کرد: افراد سهمیه بگیری که تا کنون مدارک خود را ارائه نکرده‌اند تنها تا پایان هفته جاری مهلت دارند تا مدارک خود را ارائه کنند چرا که در غیر این صورت سهمیه آنها حذف شده و در اختیار سایر متقاضیان قرار می‌گیرد و حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت.

وی در ادامه در خصوص شماره‌گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو4 از ابتدای سال جاری گفت: تا این لحظه خبری از شماره‌گذاری یا عدم شماره‌گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو4 دریافت نکرده‌ایم اما شنیده‌ها حاکی از آن است که خودروسازان ما به هیچ عنوان آمادگی تولید تمامی محصولات خود با استاندارد یورو4 را ندارند و بدین ترتیب باید بگوییم خودروسازان با این اقدام خود عملا سه سال زمان خریدند که استاندارد یورو3 را رعایت نکنند و استاندارد یورو4 را هم اجرایی نکردند.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: باید بگوییم خودروسازان با بی‌احترامی به مصوبه دولت قبح اجرای مصوبات دولت را از بین بردند از سوی دیگر بدین ترتیب باید گفت که خودروسازان برای استانداردهای آلودگی هوا تره هم خرد نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید پاسخگو باشد که چرا مردم تهران و کلانشهرها نباید آسمان آبی داشته باشند افزود: طبیعت تهران در نوروز امسال نشان داد که دستیابی به آسمان آبی در پایتخت امکانپذیر است.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران تاکید کرد: خودروسازان،وزارت نفت و کارخانجات اطراف تهران متهمان اصلی آلودگی هوای پایتخت هستند و باید در خصوص آلودگی هوای تهران پاسخگو باشند.

وی در ادامه به ارسال پیامکی که اخیرا از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص کیفیت هوای تهران ارسال می‌شود اشاره کرد و گفت: اعلام وضعیت پنج آلاینده در کنار هم، نوعی فرافکنی و من درآوردی است چرا که بسیاری از مسئولان و مردم دانش محیط زیستی ندارند تا ارقام ارائه شده در این پیامک را تجزیه و تحلیل کنند.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه بر اساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان محیط زیست امریکا، بالاترین آلاینده باید به عنوان شاخص در نظر گرفته شده و برای مردم به عنوان شاخص آلودگی هوای روز اعلام شود، گفت: این در حالی است که اعلام آلاینده های هوای تهران در کنار یکدیگر هم مورد اعتراض شرکت کنترل کیفیت هوا و هم وزارت بهداشت است چرا که این امر در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.

وی افزود: باید گفت ارسال این پیامک پس از آب پاشی و مه پاشی هوای تهران سومین طنز محیط زیستی است.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران در ادامه به برگزاری اولین هم‌اندیشی اصحاب رسانه و محیط زیست و بررسی جایگاه رسانه در بهبود کیفیت محیط زیست اشاره کرد و گفت: این هم اندیشی به همت فرهنگسرای رسانه و معاونت ترافیک شهرداری تهران 26 فروردین ماه سال جاری با حضور متخصصان، دبیران، سردبیران و خبرنگاران بخش محیط زیست برگزار می‌شود.

 

کد خبر 207571
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز