دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

کارشناسان محیط‌زیست در هند هشدار دادند که تشدید گرمای هوا در «دهلی‌نو» پایتخت این کشور، موجب افزایش غیرمعمول سطح ازن مسموم طی 2هفته گذشته در این شهر شده است.

ساکنان دهلی در معرض آلودگی سمی ازن


به گزارش‌ تایمز آو ایندیا، بنا بر اعلام کارشناسان سلامت محیط‌زیست، قرار گرفتن در معرض سطح بالای آلودگی ازن نه‌تنها اثرات مخربی بر سلامت انسان‌ها دارد بلکه به اکوسیستم‌ها و پوشش‌های گیاهی نیز آسیب جدی می‌رساند.

یکی از کارشناسان مؤسسه هواشناسی حاره‌ای هند دراین‌باره گفت: این روزها هوای دهلی به‌دلیل افزایش سطح ریزگردها که مشخصه آن کاهش دید در روزهای بسیار گرم است به‌شدت آلوده شده است. گوفران بیگ از کارشناسان این مؤسسه تحقیقاتی همچنین گفت: طی 3سال گذشته این نخستین‌بار است که آلاینده گازی و غیرقابل رویت ازن، زندگی ساکنان این شهر را به‌طور جدی به خطر انداخته است. طی 2 هفته گذشته، افزایش دمای هوا در دهلی‌نو باعث افزایش سطح آلودگی ازن در هوا شده و احتمال دارد میزان این آلاینده بازهم بیشتر شود.

بیگ همچنین تأکید کرد: تنفس در این شرایط می‌تواند مشکلات جدی را برای سلامت افراد ازجمله درد قفسه سینه، سرفه و التهاب گلو ایجاد کند و موجب تشدید بیمار‌ی‌هایی چون برونشیت و آسم شود. این گزارش می‌افزاید که تولید ازن آلوده در هوا حاصل طیفی از فعالیت‌های انسانی ازجمله حمل‌ونقل است.

کد خبر 216059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز