همشهری آنلاین: یک استاد حوزه و دانشگاه و سخنران مجالس دینی گفت: پیامبر (ص) برای بدست آوردن دوچیز 40 روز اعتکاف و خلوت کرد. یکی برای بدست آ‌وردن قرآن و دیگری برای بدست آوردن مادر قرآن یعنی حضرت فاطمه (س).

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در جمع عزادران فاطمی با اشاره به آموزه‌هایی از زندگانی حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: اسامی حضرت زهرا(س) تنها یک لفظ نیست بلکه یک شان و مقام است که جایگاه ایشان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به گفت‌وگوی رسول خدا(ص) با جبرئیل که چرا زهرا در زمین فاطمه و در‌ آسمان منصوره است؟ افزود: پیامبر این سوال را از جبرئیل کرد و جبرئیل در پاسخ گفت: او در زمین فاطمه است چون شیعیانش را از آتش جهنم قطع می‌کند یعنی شان زهرا این است که قاطع و مانع شیعیان از عذاب جهنم باشد.

این استاد و پژوهشگر معارف اسلامی ادامه داد: جبرئیل در ادامه عرض کرد یا رسول‌الله از این جهت به ایشان منصوره در آسمان می‌گویند که خداوند فاطمه را در شفاعت گناهکار امت تو نصرت می‌دهد و او شفاعت گسترده‌ای از امت رسول خواهد داشت.

عالی خاطرنشان کرد: در روایت آمده است در صحنه محشر که خلق اولین و آخرین جمع هستند صدا می‌آید که ای اهل محشر چشم بپوشید فاطمه می‌خواهد وارد صحنه محشر شود، لذا آن وقت که حضرت وارد می‌شود تمام چشم‌ها فرو می‌افتد حتی چشم همه انبیاء جز وجود مقدس پیامبر و معصومین (ع) نیز فرو می‌افتد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که «زهرا(س) در پیشگاه الهی از برخی افراد که به او و فرزندانش و دین خدا جفا کردند شکایت می‌کند» تصریح کرد: آن حضرت پس از آن شروع به شفاعت می‌کنند به قدری که به تعبیر روایت همه را جمع می‌کند فقط یک مشت علف هرز بدر نخور که تنها بدرد جهنم می‌خورد باقی می‌ماند.

وی همچنین با اشاره به این‌که «پیامبر 40 روز خلوت تام قبل از بسته شدن نطفه حضرت زهرا(س) داشتند» گفت: برای اینکه فاطمه را به او بدهند یک خلوت تام با روزه،‌ عبادت و انقطاع از خلق برقرار کرد هم چنین آن زمانی که خداوند می‌خواست قرآن را به پیامبر بدهد 40 روز اعتکاف کرد یعنی پیامبر هم برای بدست آوردن قرآن و هم برای بدست آوردن مادر قرآن حضرت فاطمه(س) که 11 قرآن دیگر در این ظرف مقدس به وجود آمد 40 روز اعتکاف، عبادت و خلوت داشت.

وی همچنین با اشاره به رابطه عاطفی پیامبر خدا و فاطمه زهرا(س) افزود: پیامبر هر وقت فاطمه را می‌دید می‌فرمود: هر موقع مشتاق بهشت می‌شوم دخترم فاطمه را بو می‌کنم همچنین در روایت آمده است وقتی آیه جهنم نازل شد پیامبر به قدری محزون بود که اصحاب به خود جرات نمی‌دادند با ایشان حرف بزنند و تنها می‌دانستند یک کار پیامبر را شاد می‌کند لذا سریع به دنبال فاطمه زهرا(س) رفتند.

عالی خاطرنشان کرد: شیعه و سنی نوشته‌اند پیامبر 6 تا 9 ماه هر روز صبح در خانه زهرا (س) و علی(ع) می‌آمد و سلام می‌داد و می‌فرمود سلام بر شما ای اهل بیت تا همه بدانند آن اهل بیت قرآن که هیچ آلودگی ندارند و طاهر مطلق هستند آن بزرگواران هستند.

کد خبر 208823
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز