همشهری آنلاین: دیر مدرسه علمیه شیح عبدالحسین گفت: وقتی از حضرت زهرا (س) شناخت واقعی نداشته باشیم نمی‌توانیم از آن الگوپذیری مناسبی داشته باشیم چون الگوگیری و الگوپذیری از یک چیز منوط به شناخت مناسب از یک شخص و یا شی‌ء است.

حجت‌الاسلام رضا شریفی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که «موانعی در رابطه با شناخت حضرت زهرا(س) وجود دارد» اظهار کرد: رسانه‌ها باید ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) را به انواع مختلف بیان کنند تا در افراد دیگر مخصوصا بانوان ایجاد انگیزه‌ شود تا به سراغ الگوگیری از آن حضرت بروند و وقتی چنین شود این افراد مسلما خود به واقعیت‌هایی می‌رسند و طبیعت انسان هم که کمال‌طلب است آن‌ها را می‌پذیرد.

وی گفت: در عرصه الگودهی از شخصیت حضرت زهرا(س) به جامعه کوتاهی شده به معنای این‌که آن‌قدر که باید به ترویج شخصیت حضرت فاطمه(ص) در سطح اقشار و سنین مختلف جامعه بها داده نشده تا باعث ایجاد انگیزه در افراد ‌شود.

وی ادامه داد: گاهی هم هست که موانعی در خود افراد است یعنی آنان به خاطر اعتقادات خاص خود شاید کمتر بدنبال شناخت از شخصیت حضرت زهرا(س) بروند و وقتی از این موضوع شناخت واقعی نداشته باشند مسلما نیز نمی‌توانند از آن الگوپذیری مناسبی داشته باشند چون الگوگیری و الگوپذیری از یک چیز منوط به شناخت مناسب از یک شخص و یا شی‌ء است.

مدیر مدرسه علمیه شیح عبدالحسین در پاسخ به این پرسش که کدام آموزه از شخصیت حضرت زهرا(س) برای وی در طول زندگی آموزنده‌تر بوده است؟ گفت: صبر و استقامت آن حضرت در برابر مشکلات زمانه خود و پایبند بودن به ولایت زمان خود از جمله موارد آموزنده برای من بوده است.

وی اظهار کرد: در این ایام در مورد شناخت حضرت زهرا(س) باید رسانه‌ها خیلی بیشتر ایجاد انگیزه کنند تا مردم بتوانند هرچه بیشتر به شناخت از آن حضرت بپردازند.

کد خبر 208789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار