همشهری آنلاین: دیر مدرسه علمیه شیح عبدالحسین گفت: وقتی از حضرت زهرا (س) شناخت واقعی نداشته باشیم نمی‌توانیم از آن الگوپذیری مناسبی داشته باشیم چون الگوگیری و الگوپذیری از یک چیز منوط به شناخت مناسب از یک شخص و یا شی‌ء است.

حجت‌الاسلام رضا شریفی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که «موانعی در رابطه با شناخت حضرت زهرا(س) وجود دارد» اظهار کرد: رسانه‌ها باید ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) را به انواع مختلف بیان کنند تا در افراد دیگر مخصوصا بانوان ایجاد انگیزه‌ شود تا به سراغ الگوگیری از آن حضرت بروند و وقتی چنین شود این افراد مسلما خود به واقعیت‌هایی می‌رسند و طبیعت انسان هم که کمال‌طلب است آن‌ها را می‌پذیرد.

وی گفت: در عرصه الگودهی از شخصیت حضرت زهرا(س) به جامعه کوتاهی شده به معنای این‌که آن‌قدر که باید به ترویج شخصیت حضرت فاطمه(ص) در سطح اقشار و سنین مختلف جامعه بها داده نشده تا باعث ایجاد انگیزه در افراد ‌شود.

وی ادامه داد: گاهی هم هست که موانعی در خود افراد است یعنی آنان به خاطر اعتقادات خاص خود شاید کمتر بدنبال شناخت از شخصیت حضرت زهرا(س) بروند و وقتی از این موضوع شناخت واقعی نداشته باشند مسلما نیز نمی‌توانند از آن الگوپذیری مناسبی داشته باشند چون الگوگیری و الگوپذیری از یک چیز منوط به شناخت مناسب از یک شخص و یا شی‌ء است.

مدیر مدرسه علمیه شیح عبدالحسین در پاسخ به این پرسش که کدام آموزه از شخصیت حضرت زهرا(س) برای وی در طول زندگی آموزنده‌تر بوده است؟ گفت: صبر و استقامت آن حضرت در برابر مشکلات زمانه خود و پایبند بودن به ولایت زمان خود از جمله موارد آموزنده برای من بوده است.

وی اظهار کرد: در این ایام در مورد شناخت حضرت زهرا(س) باید رسانه‌ها خیلی بیشتر ایجاد انگیزه کنند تا مردم بتوانند هرچه بیشتر به شناخت از آن حضرت بپردازند.

کد خبر 208789
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز