همشهری آنلاین: مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه مطالعات اجتماعی گفت: زنان جامعه ما اگر می‌خواهند به کمال واقعی برسند باید به دو الگوی مهم زندگی حضرت فاطمه(س) توجه کنند یکی اینکه همواره با عفت و پاکدامنی بنیان خانواده را مستحکم‌تر و دیگر این‌که با مهرورزی در کانون خانواده جامعه را از بسیاری از آلودگی‌ها پاک کنند.

حضرت زهرا (س)

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که «زندگی حضرت زهرا(س) چند ویژگی بارز دارد که باید جزء الگوهای شیعیان باشد» اظهار کرد: ویژگی اول زندگی حضرت این است که به کیان خانواده اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌دانند و مقید بودند که هیچ‌گاه نباید به ستون‌های خانواده صدمه‌ای وارد شود و جایگاه حضرت فاطمه(س) به عنوان همسر، مادر و دختر کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) همانگونه که خودش دارای احترام بود به دیگران هم احترام زیادی می‌گذاشت.

یوسفی‌مقدم خاطرنشان کرد: نکته دیگر از زندگی حضرت بحث مهرورزی ایشان در خانواده است که همواره مهر و محبت و عطوفت در خانواده حاکم بوده است و تاکید ایشان بر مهرورزی به دلیل این است که کیان جامعه و خانواده حفظ می‌شود چرا که محبت نقش کلیدی مهمی در خانواده دارد.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن تصریح کرد: یکی از مباحث دیگری که می‌تواند برای جامعه ما الگو باشد بحث‌ عفاف و حجاب حضرت است ایشان علی‌رغم اینکه همواره در میدان‌های سیاسی و اجتماعی حضور فعال داشتند، ولی عفت و پاکدامنی خود را حفظ می‌کردند.

یوسفی‌مقدم در پایان گفت: برای اینکه ما به این اهداف دست پیدا کنیم نباید نقش پدران را در خانواده نادیده بگیریم چرا که پدر باید مددکار مادر باشد تا بتوانیم گرمی کانون خانواده را در جامعه جاری کنیم و در این راستا می‌توانیم از بهترین الگو یعنی زندگی حضرت فاطمه(س) الگو بگیریم.

کد خبر 208542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز