همشهری آنلاین: مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رودهن گفت: حضرت زهرا (س) در زمینه سیاسی و اجتماعی تاثیرگذارترین بوده است، وقتی ماجرای سقیفه پیش می‌آید نه تنها از همسرش حمایت می‌کند بلکه به بهترین نحو از اسلام و دین دفاع کرده است.

حجت‌الاسلام محمدابراهیم سراج در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: الگو بودن حضرت زهرا(س) برای همگان مشخص است و در این مورد همین بس که حضرت مهدی(عج) در حدیثی می‌فرماید: «زندگی دختر رسول خدا(ص)  برای من سراسر الگو و اسوه است» و حضرت مهدی(عج) با این‌که خودش بالاترین مقام را دارد، ولی در خصوص الگو بودن حضرت اینگونه سخن می‌گوید و نشان از این دارد که حضرت فاطمه(س) فقط الگویی برای زنان نیست بلکه برای مردان هم می‌تواند الگوی خوبی باشد.

وی در ادامه با اشاره به خصلت‌های دیگر حضرت زهرا(س) افزود: حضرت زهرا(س) همواره یک عبادت عاشقانه و عارفانه داشت؛ چراکه خداوند را با تمام وجود شناخته و درک کرده بود و نه تنها عبادات واجب را انجام می‌داد، بلکه به مستحبات هم تاکید زیادی داشت.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق حضرت در تمام زمینه‌های زندگی یک الگوی بزرگ است، چه از نظر فردی، اجتماعی، خانوادگی‌ و تربیت فرزندان. حتی در رفتار با خدمتکاران خود، حضرت هیچ‌گاه به زیر دست خود بی‌توجهی نمی‌کرد و در خانه‌داری کار را با آن‌ها تقسیم می‌کرد که نشان از بزرگواری حضرت زهرا(س) دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بحث عفاف و حجاب حضرت یکی دیگر از الگوهای بزرگ است، ایشان نمونه والای حیا و عفت و حجاب است؛ در سیره زندگی حضرت زهرا(س) مشاهده می‌کنیم که جزء چهار بانویی است که بهشت بر او واجب است.

وی با اشاره به این‌که «متاسفانه در جامعه ما الگو بودن حضرت زهرا کمی کمرنگ شده است» گفت: پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) سفارش می‌کند که ای فاطمه در آخرت تو با اعمال خودت سنجیده می‌شوی نه صرفا این‌که دختر پیامبر هستی. ما هم نباید فقط به دلیل این‌که شیعه هستیم از عمل غافل شویم.

وی گفت: ما اگر فاطمه را بشناسیم باید او را الگوی خود قرار دهیم باید سیره زندگی خود را علوی کنیم نه فقط به زبان. تا بتوانیم توشه آخرت خود را تامین کنیم و متاسفانه در جامعه ما به سیره حضرت کم توجهی می‌شود.

کد خبر 208799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز