سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی گلپایگانی گفت: جامعه ما علوی و فاطمی هستند، ولی متاسفانه رویش علوی و فاطمی ندارند و این به دلیل این است که نیمی از مردم دنیازده شده‌اند و زندگی ائمه را برای خود الگو قرار نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: فاطمه زهرا (س) کوچک‌ترین فرزند پیامبر(ص) بود ولی هیچ یک از فرزندان پیامبر(ص) همچون فاطمه زهرا (س) شهرت پیدا نکردند.

وی ادامه داد: دلیل این شهرت و محبوبیت در دو چیز است؛ یکی اینکه وقتی پیامبر به معراج می‌رود و از میوه‌های بهشتی تناول می‌کند انعقاد نطفه صورت می‌گیرد و این میوه بهشتی زمینه‌ای می‌شود برای تکوین انسان و نشان از این دارد که لقمه چقدر در زندگی انسان‌ها مهم و موثر است.

گلپایگانی با بیان این‌که «دومین سیره رفتاری و اخلاقی حضرت اخلاص در بندگی خداوند است» گفت: مهم‌ترین ویژگی حضرت اولویت در بندگی بود و هیچ کاری را بر بندگی و اخلاص ترجیح نمی‌داد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «تمام زندگی حضرت زهرا (س) برای ما الگوست» اظهار کرد: برنامه‌ریزی جزء اصول زندگی حضرت بود و در زندگی زناشویی همواره تعاون و همکاری مسالمت‌آمیز را رعایت می‌کردند که نشان از محبت و وحدت بین زن و مرد است.

گلپایگانی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در تمام مسائل زندگی پایبند به سخنان پیامبر بود و هیچگاه از بندگی خداوند غفلت نمی‌کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به این‌که «بسیاری از خصلت‌های حضرت زهرا (س) در جامعه ما به دست فراموشی سپرده شده است» گفت: عفت، حجاب و پاک‌دامنی حضرت زهرا (س) بهترین الگوست. حضرت زهرا حتی در مقابل فرد نابینا هم با حجاب ظاهر می‌شد و به این دلیل است که فاطمه، فاطمه شد که نه تنها در دنیای عرب بلکه در بین عجم و اروپا هم محبوب است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان تصریح کرد: حجاب، عفت، پاک‌دامنی، رعایت حقوق زن و مرد هر کدام برای خودش در جامعه ما مهم است و خیلی از افراد جامعه ما این مسائل را رعایت نمی‌کنند و عدم رعایت این کار به این دلیل است که ما نسبت به زندگی ائمه شناخت نداریم و اگر زندگی آنها را الگو قرار دهیم موفق می‌شویم.

کد خبر 208094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز