پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که «تشیع بدست حضرت زهرا(س) به تثبیت رسید» گفت: همه باید در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت زهرا(س) شرکت فعال داشته باشند.

fatima

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این مرجع تقلید در پایان درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: کاری که حضرت زهرا (س) انجام دادند هیچ کدام از ائمه اهل بیت(ع) موفق به انجام آن نشدند.

وی با بیان این‌که «حضرت زهرا (س) تشیع را تثبیت کردند» افزود: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام، صحابه رسول اکرم(ص) به چند گروه تقسیم شدند که گروهی، در زمره و ردیف خلفا، گروه بی تفاوت و ساکتین که گاهی در این طرف بودند و گاهی در آن طرف و گروه سوم گروهی بودند دلسوز و معتقد به اهل بیت(ع) که شرایط، اجازه همراهی با اهل بیت(ع) را به آنها نمی‌داد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با بیان این‌که «تصور اتمام کار بعد از سقیفه را نباید کسی در سر داشته باشد» ادامه داد: این تصور درست نیست که بعد از سقیفه کار تمام شد، بلکه بعد از این جریان، شهر مدینه به پادگان نظامی تبدیل شد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اهل سقیفه قبیله بنی اسلم را برای سرکوبی مردم و اعتراضات وارد مدینه کردند و مردم و معترضین را سرکوب می‌کردند که کسی حکومت و خلافت خلفا را مورد سوال قرار ندهد.

آیت‌الله سبحانی گفت: دخت نبی گرامی اسلام از آنجایی که مقام بالایی داشتند با اعتراض به خلفا آنها را از مشروعیت انداختند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: حکومت اینها واقعی نبود و این خط، خط انحرافی بیش نیست تنها خط حق و واقعی تشیع بدست حضرت زهرا(س)به تثبیت رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه،‌ این مرجع تقلید تاکید کرد: همه باید در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت زهرا(س) شرکت فعال داشته باشند.

کد خبر 208549
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز