سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: در حالی که به نظر می‌رسید بحث بنزین با مصوبه مجلس در لایحه بودجه سال جاری خاتمه یابد انتشار برخی اظهارات در مورد ارائه لایحه‌های اصلاحی احتمالی و چگونگی عرضه بنزین از طریق کارت سوخت هوشمند نگرانی‌هایی را در بین شهروندان ایحاد کرده‌است.

بر اساس گزارش‌های رسیده، کار توزیع کارت سوخت موتورسیکلت‌ها که از 14 فروردین آغاز شده به دلیل کمبود مراکز مراجعه با مشکلاتی روبرو است و این باعث تجمع، سرگردانی و نگرانی دارندگان موتورسیکلت شده‌است.

علاوه براین آغاز ثبت نام بلافاصله پس از پایان تعطیلات نوروزی از جمله عواملی‌است که به تراکم جمعیت در مراکز توزیع منجرشد.

هرچند آمار دقیقی از میزان خودرو موتورسیکلت در حرکت در کشور وجود ندارد اما پیش‌بینی می‌شود باید برای 8 میلیون خودرو و 7 میلیون موتورسیکلت کارت سوخت صادر شود.

با توجه به این میزان وسیله نقلیه در کشور،کار توزیع کارت سوخت بسیار زمان‌بر خواهد بود و برنامه‌‌ریزی برای توزیع به‌موقع این کارت‌ها با کمترین زحمت و نگرانی برای دارندگان ضروری است.

توضیحات نیروی انتظامی

در این زمینه مهدی دهقانی نماینده نیروی انتظامی‌در طرح توزیع کارت سوخت به خبرنگار ما گفت: وجود مشکلات و تاخیر در توزیع کارت سوخت دارندگان موتورسیکلت تنها در روزهای نخست بوده است و دلیل آن نیز کم بودن تعداد مراکز توزیع و در گیر بودن نیروهای ناجا در برنامه‌های نوروزی بوده است.

وی افزود با ادامه کار توزیع به تدریج مشکلات برطرف شده و در حال حاضر مراکز توزیع نیز رو به افزایش است و در شهر‌های مختلف از جمله تهران تعداد مراکز توزیع هر روز بیشتر خواهد شد تا دارندگان موتور در در یافت کارت با مشکلات کمتری مواجه شوند.

به گفته وی در حال حاضر مراکز توزیع کارت در شهر تهران 20 مرکز است که این تعداد براساس برنامه ریزی انجام شده افزایش می‌یابد. علاوه براین در استان تهران و شهرهای اطراف تهران نیز 13 مرکز مشخص شده که این تعداد نیز افزایش می‌یابد.

وی تاکیدکرد دارندگان موتور باید توجه کنند که زمان توزیع محدودیت ندارد و نگران دریافت کارت خویش نباشند ولی باید توجه کنند که زمان ثبت نام محدود است و باید همه دارندگان موتور تا 27 فروردین برای ثبت‌نام اقدام کنند و برای دریافت کارت سوخت اقدام کنند.

وی تاکید کرد زمان ثبت نام  تمدید نمی‌شود ولی توزیع حتی ممکن است تا اواخر اردیبهشت ماه نیز ادامه یابد.

وی خاطرنشان ساخت که دارندگان موتور باید با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.motorsiklet.ir تا 27 فروردین ماه ثبت نام کنند و برای دریافت کارت نوبت دریافت کنند.

دهقان گفت: در پایگاه اختصاص داده شده باید اطلاعات خواسته شده درج شود و از این اطلاعات برای تحویل به مراکز تعیین شده دو نسخه کپی تهیه شود. این دو کپی به همراه کارت شناسایی معتبر دارنده موتور و کارت شناسایی موتور باید در هنگام مراجعه به مراکز اعلام شده همراه دارنده موتور باشد.

وی بار دیگر تاکید کرد که در هنگام انتخاب مراکز تحویل کارت دارندگان موتور مختارند تا مرکزی را که به  محل کار و یا زندگی آنان نزدیک تر است انتخاب کنند و با انتخاب این مرکز زمان مراجعه آنان در پایگاه همزمان از سوی پایگاه اینترنتی مشخص می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت در صورت عدم امکان مراجعه دارنده خودرو در زمان تعیین شده و یا مراجعه و عدم تحویل کارت به هر دلیل، می‌تواند در روزهای بعد به مرکز مورد نظر مراجعه و کارت سوخت تا هر زمان که مراجعه کند محفوظ است.

وی تاکید کرد که ثبت نام باید براساس زمان بندی و در موعد مقرر انجام شود و دارندگان موتور باید در این زمینه توجه کافی مبذول کنند و در زمان اعلام شده برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

کد خبر 19309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز