جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آندرس برویک عامل کشتار نروژ به حداکثر مجازات یعنی، ۲۱ سال زندان محکوم شد. او پس از گذراندن حداقل ده سال در زندان، اجازه می یابد که درخواست آزادی زودهنگام را ارائه کند.

به گزارش یورو نیوز برویک به کشتار ۷۷ نفر در سال گذشته در  نروژ، اعتراف کرده بود اما نپذیرفته که با این کار جرمی مرتکب شده است. هیات پنج نفره قضات علاوه بر تعیین میزان محکومیت آندرس برویک اعلام کرد که او از نظر روانی سالم است و باید به زندان برود.

دادستان از قضات خواسته بود که آندرس برویک ۳۳ ساله را به عنوان یک بیمار روانی به بستری شدن در آسایشگاه بیماران روانی محکوم کند. البته خود آقای برویک گفته بود در صورتی که دادگاه او را بیمار روانی تشخیص بدهد و بخواهد او را به آسایشگاه بیماران روانی بفرستد، به این حکم اعتراض خواهد کرد.

Anders Behring

حداکثر مجازات زندان در نروژ ۲۱ سال است. هرچند در پایان این مدت درصورتی که تشخیص داده شود آزادی مجرم خطری برای جامعه محسوب می شود، این زمان تمدید می‌شود.

دو گروه مختلف از روانپزشکان که از طرف دادگاه درباره سلامت روانی آندرس برویک گزارشی تهیه کرده بودند، به نتایج متضادی رسیده‌اند. در حالی که یک گروه او را بیمار روانی تشخیص داده بود، گروه دیگر به سلامت روانی او رای داده‌اند.

او در اولین جلسه محاکمه از دادگاه خواسته بود که به دلیل اقدامش به او مدال افتخار اهدا کنند.

oslo

آندرس برویک در روز ۲۲ ژوییه سال گذشته حاضران در اردوی جوانان حزب کارگر را که در جزیره اوتویا گرد آمده بودند به گلوله بست و ۶۹ نفر از آنها را کشت. ساعاتی پیش از این کشتار ۸ نفر در بمبگذاری در اسلو کشته شده بودند که عاملش آندرس برویک بود.

کد خبر 182054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز