همشهری آنلاین: نروژ روز دوشنبه اجرای بسته اقتصادی به ارزش 20 میلیارد کرون (2.9 میلیارد دلار) را برای مقابله با اثرات رکود اقتصادی و افزایش بیکاری آغاز کرد.

خبرگزاری اتریش از اسلو گزارش داد، کریستین هالورسن (Kristin Halvorsen)، وزیر دارایی نروژ به پارلمان این کشور اعلام کرد هدف این بسته "کمک به رشد باثبات" است و آن را "بلندپروازانه‌ترین محرک اقتصادی" در 30 سال گذشته توصیف کرد.

دولت نروژ رشد اقتصادی صفر درصدی را برای سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌کند، این در حالی است که بودجه در ماه اکتبر 2008 رشد اقتصادی 2 درصدی پیش‌بینی کرده بود.

دولت اعلام کرد، حدود 16 میلیارد کرون برای مخارج بودجه‌ای و 3.2 میلیارد کرون برای کاهش مالیات تجاری در نظر گرفته شده است.

بیکاری در سال جاری میلادی در این کشور با افزایش یک درصدی مواجه خواهد بود و به 3.5 درصد خواهد رسید، اما انتظار می‌رود این رقم حتی بیش از این هم بشود.

نروژ همچنین احتمالا با کسری بودجه 7 میلیارد کرونی مواجه خواهد شد که بخش عمده‌ای از آن را از عواید نفت و گاز تامین خواهد کرد.

پیش از این بانک مرکزی نروژ نرخ بهره را در این کشور به 3 درصد کاهش داد. نروژ قرار است ماه سپتامبر شاهد برگزاری انتخابات باشد.

کد خبر 73935

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز