پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفارت نروژ در سرزمین‌های اشغالی از وزارت امور خارجه اسلو خواست به دلیل شکنجه زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نگرانی خود را به این رژیم «به صورتی مناسب» ابراز کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه استاندارد، این گزارش را رادیو نروژی NRK بر اساس کپی که از این نامه به دست آورده است، امروز (پنجشنبه 15 شهریور) منتشر کرد.

گزارش‌های مستقل
نامه سفارت نروژ در تل‌آویو برای این وزارتخانه مورخ ماه ژوئیه است و بر اساس دو گزارش مستقل تنظیم شده به تفصیل درباره اعمال شکنجه‌ بر زندانیان فلسطینی پرداخته ‌است.

ریموند جانسون، مدیرکل وزارت امور خارجه نروژ اصل وجود این نامه را تایید کرد، اما نگفت که آیا درباره این اتهامات با رژیم صهیونیستی نیز صحبتی شده است یا خیر. در همین حال سفارت نروژ در رژیم صهیونیستی نخواست در این باره اظهارنظر کند.

قانونی و مشروع
بر اساس گزارش NRK، در نامه‌ای که برای وزارت خارجه نروژ ارسال شده، فاش شده است که شمار بسیاری از زندانیان فلسطینی مورد بدرفتاری قرار می‌گیرند. تعداد دیگری از آنها نیز به طور مرتب تحت شکنجه قرار می‌گیرند. این سفارتخانه به این نتیجه رسیده است که رژیم صهیونیستی قصد ندارد تغییری در رفتار خود بدهد.
در این نامه آمده است: «مقامات اسرائیلی روش‌های بازجویی را قانونی و مشروع می‌دانند.»
سفارت، نامه خود را بر اساس گزارش سازمان‌های «بیت سلم» و «کمیته عمومی مخالفت با شکنجه در اسراییل» تنظیم کرده است.

کد خبر 30771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز