همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از نهایی شدن مذاکرات توسعه میدان نفتی آذر با شرکت استات اویل هیدور نروژ خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده قرارداد توسعه این میدان امضاء شود.

ناجی سعدونی با بیان اینکه هم اکنون در مرحله نهایی مذاکرات با این شرکت هستیم، افزود: مسائل فنی قرارداد نهایی و مذاکرات قراردادی انجام شده است و در حال نهایی کردن ضمائم قرارداد هستیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه توسعه این میدان از اولویت بالایی برخوردار است، افزود: در این میدان تنها به امضای قرارداد اکتفا نشده است و پاکسازی میدان ماه آینده آغاز می‌شود و همچنین از محل منابع عمومی، جاده‌سازی نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) تاکید کرد: زمان تعیین شده برای نهایی کردن مذاکرات توسعه میدان نفتی آذر قابل تمدید نیست.

سعدونی همچنین به پیشرفت مذاکرات توسعه میدان چنگوله در بلوک اناران اشاره کرد و افزود: مذاکرات توسعه این میدان نفتی نیز در قالب قرارداد میدان نفتی آذر در حال انجام است و پیمانکاران داخلی برنامه توسعه این میدان را تنظیم کرده‌اند.

هم اکنون شرکت لوک اویل روسیه در طرح توسعه بلوک اناران با ایران همکاری می کند.

ذخایر نفتی بلوک اناران شامل دو میدان چنگوله و آذر براساس اطلاعات اولیه 7 میلیارد و 400 میلیون بشکه تخمین زده شده است.

شرکت نورسک هیدرو نوروژ به عنوان پیمانکار اولیه اجرای عملیات اکتشافی بلوک اناران، پیش از حفاری در میدان چنگوله، تولید روزانه 68 هزار بشکه از میدان آذر را پیشنهاد داده بود و با احتساب نفت میدان چنگوله، مجموع نفت درجای بلوک اناران به 7 میلیارد و 400 میلیون بشکه افزایش یافت و برنامه تولید روزانه از مجموع این بلوک نیز به 130 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

شرکت نورسک هیدرو پارسال و پس از ادغام با شرکت استات اویل به شرکت "استات اویل هیدرو" تغییر نام داد.

شرکت لوک اویل روسیه نیز 25 درصد در قرارداد اکتشافی بلوک اناران سهیم است.

کد خبر 54349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز