همشهری آنلاین: اولین تصاویر نوجوانی که طی قتل عام 69 انسان توسط "آندرس بریویک" توانسته بود با بالا رفتن از صخره‌ای جان خود را نجات دهد در دادگاه رسیدگی به پرونده بریویک نمایش داده شد.

برویک

"ماریوس هوفت" به دادگاه گفت که پس از این قتل عام دچار بیخوابی شده و توانایی ادامه دادن کار و تحصیل خود را ندارد. این نوجوان 19 ساله توانسته است در زمان حمله جنون آمیز برویک به ده‌ها نفر از دوستان و هم گروهی‌هایش با بالا رفتن از یک صخره جان خود را نجات دهد.

نجات یافته

هوفت به همراه بهترین دوستش "آندریاس دالبی گرانسبی" پیش از اینکه برویک 33 ساله بتواند به آنها شلیک کند فرار کرده و از صخره‌ای بالا رفتند اما در زمانی که این دو در جستجوی یافتن نقطه‌ای امن بودند،‌ دست اندریاس از صخره جدا شده و پس از سقوط از صخره جانش را از دست داد. پس از یافتن نقطه امن نیز عذاب هوفت نوجوان پایان نیافت زیرا وی مجبور بود به صدای شلیک پی‌در‌پی اسلحه برویک که در حال کشتن دوستانش بود،‌گوش فرا دهد.

کمک نیروهای پلیس برای پایین آوردن هوفت از صخره پناهگاهش

پس از رسیدن نیروهای پلیس این نوجوان با استفاده از طناب به نقطه امنی منتقل شد. یکی دیگر از نجات یافتگان این جنایت دردناک "فریدا هولم کوگلاند" 20 ساله بود که پس از مشاهده حمله برویک شروع به دویدن کرده بود،‌ اما یک گلوله به پایش برخورد کرد با این همه وی توانست خود را به آب رسانده و با شنا به سمت نروژ خود را از جزیره دور کند در حالی که صدای برویک را می‌شنیده که از وی درخواست می‌کرده تا به جزیره بازگردد.

نجات هوفت از بالای صخره

برویک به قتل 69 انسان در جزیره اوتویا و 8 نفر دیگر در بمبگذاری ساختمان‌های دولتی در اوسلو اعتراف کرده و هنوز دادگاه‌های وی در حال برگزاری است. انتظار می‌رود محاکمه وی 10 هفته به طول بیانجامد.

کد خبر 170554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز