سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنج قاضی دادگاه "آندرس برویک" پس از هفت هفته برگزاری جلسات بررسی پرونده به نظر خسته شده‌اند و برای رفع خستگی،‌در دادگاه به جای گوش دادن به دفاعیات و مدارک و اسناد به انجام بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازند.

آندراس برویک

با آغاز هشتمین هفته دادگاه‌های رسیدگی به اتهامات "آندراس برویک" دوربینهای تصویربرداری در دادگاه این قاتل نروژی تصویری را به وضوح به ثبت رساندند که می‌تواند برای یکی از قاضی‌های این پرونده دردسرساز شود.

در این تصویر قاضی "ارنست هنینگ هیلسن" دیده می‌شود که در موقعیتی که وی باید به شواهد و مدارک ارائه شده توسط یک پروفسور سوئدی گوش فرا می‌داد،‌ در حال بازی در رایانه است.

این تصویر می‌تواند عامل خشم خویشاوندان و اقوام 77 قربانی شود که طی دو حمله تروریستی پی‌در‌پی بریویک در سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند. با اینهمه یکی از سخنگویان دادگاه اسلو تاکید کرده این قاضی با انجام این کار در حال متمرکز شدن بوده است.

دادگاه آندراس برویک

به گفته "ایرنه رام" سخنگوی دادگاه اوسلو،‌قضات با دقت فراوان آنچه در دادگاه‌ها عنوان می‌شوند را می‌شنوند اما برای متمرکز باقی ماندن شیوه‌های مختلفی دارند.

این اولین باری نیست که قضات در این دادگاه دردسرساز می‌شوند،‌در ماه آوریل نیز قاضی دیگری پس از اینکه مشخص شد وی همزمان بر روی فیس‌بوکش درحال اظهار نظر درباره دادگاه است،‌از کار برکنار شد.

برویک به کشتن 77 نفر در نروژ اعتراف کرده اما مسئولیت کیفری این جنایت را نمی‌پذیرد زیرا آن را عملی در راستای دفاع از خود می‌داند که به منظور محافظت از نروژ در برابر جمعیت خارجی و مهاجران انجام داده است.

کد خبر 172981
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز