مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: حمله وحشیانه‌ای که در ۲۲ جولای ۲۰۱۱ در جزیره اوتویای نروژ رخ داد، این کشور و مردمانش را دچار فقدانی ناگهانی کرد، فقدانی که یک هنرمند قصد دارد آن را به واسطه بریدن تکه‌ای از این جزیره برای همیشه به نمایش بگذارد.

جزیره

براساس گزارش گیزمگ، یوناس دالبرگ هنرمند نروژی قصد دارد به‌منظور بازتاب دادن حس فقدانی که پس از کشتار نژاد‌پرستانه 22 جولای در نروژ در مردم این کشور ایجاد شد، تکه‌ای از جزیره‌ای را که در مقابل محل این جنایت هولناک بوده‌است را بریده و این تکه خالی را به یادبودی برای قربانیان این فاجعه تبدیل کند.

نروژ

دالبرگ و طرحش توسط هیاتی برای بنای این یادبود در جزیره سوربراتن در مقابل جزیره اوتویا که حمله در آن صورت گرفته‌بود،‌ انتخاب شده‌است. برای ایجاد این بنا باید منطقه‌ای به وسعت 3.5 متر از یک سوی تپه منتهی به ساحلی در جزیره سوربراتن تا سوی دیگر حفاری شود،‌ گویی این بخش از چشم‌انداز جزیره تا یک نقطه قطع شده و پس از وقفه‌ای 3.5 متری دوباره ادامه یافته‌است.

نروژ

این بنا از دور به شکل جراحتی نمادین بر بدنه جزیره به چشم خواهد آمد و اسامی قربانیان فاجعه اوتویا نیز روی دیواره‌های بریده شده جزیره حکاکی خواهد شد.

تکه بریده شده از این جزیره به اسلو انتقال خواهد یافت تا از آن برای ساخت بنای یادبودی در مجتمعی دولتی استفاده شود. این یادبود موقتی نیز حاوی اسامی قربانیان خواهد بود و به این شکل میان این دو یادبود به واسطه تکه زمینی که از جزیره بریده شده،‌ ارتباطی نمادین ایجاد خواهد شد. همچنین درختانی که از جزیره از ریشه درخواهند آمد نیز در محوطه آمفی‌تئاتری که یادبودی دائمی برای قربانیان این حادثه دردناک به‌شمار می‌رود،‌ کاشته خواهند شد.

کد خبر 252357
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز