همشهری آنلاین: یک سینمای دریایی در وسط دریا شما را به تماشای فیلم دلخواه خود دعوت می‌کند! در ضمن موج‌های دریا در تماشای این فیلم همراه شما خواهند بود!

مجمع الجزایر سینما، سینمایی است که روی دریا در بین دو کوه در یکی از جزایر تایلند ساخته شده است. تنها راه رسیدن به این سینما از طریق قایق است. طراح این سینمای دریایی اول اسچرن یک معمار آلمانی است

تماشای فیلم در این سینما را هرگز فراموش نخواهید کرد. چرا که موج‌های دریایی شما را هنگام تماشای فیلم  در بزرگترین صفحه ال سی دی دنیا همراهی خواهند کرد.

سالن این سینما، بصورت قایق طراحی شده است تا بتواند روی  دریا شناور باشد. این سینما برای اولین بار در مارس 2012 افتتاح شد. قرار است این سینما به محل برگزاری جشنواره سالانه هنر و سینما تبدیل شود.

معمار طرح که یک المانی به نام اول اسچرن است و در پکن اقامت دارد. این قسمت از آب‌های جزایر تایلند به آبهای آرام شهرت دارند که حالت تالاب بزرگ به خود گرفته است. به همین خاطر، ساخت این سینما را امکان پذیر کرده است.

مفاهیم بنیادین سینما مانند؛ نور، صدا و داستان در تاریکی بین دریا و آسمان معلق هستند. دیدن تصاویر فیلم با چشم‌انداز‌هایی که اطراف شما را احاطه کرده است وصف ناپذیر است.

آسمان پر ستاره، آب مواج و صخره‌های عظیم این جزیره ابهت خاصی به چشم‌انداز اطراف سینما بخشیده‌اند، به گونه‌ای که مخاطب، همگرایی خوبی را با طبیعت و روایت سینمایی تجربه می‌کند.

شاید تفکر تماشای فیلم‌های سینمایی در اینجا یعنی روی اقیانوس بسیار تعجب آور به نظر برسد ولی این تفکر در عمل بسیار جذاب، زیبا و پر طرفدار شد.

طراح این سینما می‌گوید: من مطمئنم که شما حس شناور بودن در قایق و تماشای فیلم دلخواه خود را یک تجربه نادر توصیف خواهید کرد. حسی که همه گونه شما را در بر خواهد گرفت.

گویی شما سوار بر تخته پاره‌ای در وسط اقیانوس سرگردان ولی امن به تصاویر متحرک که گویایی از زندگی شما است، خیره شده‌اید...این شگفت انگیز است، بخصوص بخش احساس امنیت آن...

برای ساخت این سالن شناور از قایق ران‌های منطقه کمک گرفته شده است. 101 قایقران محلی در ساخت آن کمک کردند. این سالن ​​با اتصالات قوی به هم وصل شده و طراحی آن بسیار به جامعه محلی نزدیک است.

همچنین این سالن سینما یا قایق شناور از مواد بازیافتی ساخته شده است. یعنی باعث الودگی اقیانوس نیز نخواهد شد. بدین ترتیب، طرفداران محیط زیست نیز نمی‌توانند به ساخت آن اعتراضی کنند.

سفر به سوی این سینما نیز با قایق صورت می‌گیرد. این سینما باعث رونق روستا‌های اطراف این جزایر شده است. مردم بومی بسیار از داشتن چنین سینمایی خوشحال هستند.

منبع: bornrich

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵