یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهرِ‌ی آنلاین: پونه‌ندایی،روزنامه‌نگار وناشر،حاصل یادداشت‌های خود از سفر به کره جنوبی را در قالب کتابی با عنوان«سرزمین ققنوس» از سوی انتشارات امرود به بازار کتاب عرضه کرده است.

سفر به کره جنوبی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نوشته خانم ندایی در مقدمه کتاب«سرزمین ققنوس»حاصل تجربه‌ها و شناخت مولف در طول 9 سفری است که به کشور کره جنوبی داشته است.

حاصل این سفرها ( 9 سفر از سال 2006تا2011)در قالب گزارش دیدار با مکان‌های مختلف،همچنین گفت وگو با شخصیت‌های برجسته کره‌ای حوزه سینما، ادبیات ارائه شده است.

به نوشته مولف این سفرنامه در مقدمه«این کتاب نخستین کتابی است که درباره کره‌ جنوبی به زبان فارسی و از سوی یک مولف فارسی تا کنون نوشته و منتشر شده است»

خانم ندایی هدف خود از نگارش این اثر را بررسی امکان توسعه، به ویژه در حوزه فرهنگ در یک کشور آسیایی ذکر کرده است.

مولف سعی کرده است در این کتاب تصویری عمومی از مهمترین ویژگی‌های فرهنگی،آداب و رسوم و سنن مکان‌های تاریخی و فرهنگی و تجاری مهم کره جنوبی را در اختیار خواننده علاقه‌مند بنهد.

ارائه عکس‌های دیدنی که در بسیاری از آنها حضور مولف هم بر همذات‌پنداری و نزدیکی خواننده با کتاب می‌افزاید،و البته انتشار چهاررنگ کتاب کمک موثری به باورپذیری نوشته‌ها و دیده‌های مولف کرده است.

از جمله بخش‌های جذاب این کتاب گفت وگوی اختصاصی است که خانم ندایی با سونگ ایل گوگ ،هنرپیشه نقش جومونگ در سریال  معروف شناخته شده جومونگ انجام داد.

خانم ندایی پیش از این کتاب‌هایی از ادبیات کودکان و اشعار کره‌ای را برگردان فارسی کرده و از سوی انتشارات امرود به بازار کتاب عرضه کرده بود. او این مجموعه را با عنوان کتاب‌های کره‌ای به فارسی منتشر کرده است.

سرزمین ققنوس؛سفر به کره جنوبی:نوشته وعکس:پونه ندایی/ناشر:انتشارات امرود؛چاپ اول(ویرایش نخست) 1390/قطع رقعی،چهاررنگ،قیمت15000 تومان،168 صفحه

کد خبر 159446
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز