یکشنبه ۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دبستان‌های کره جنوبی از معلم‌هایی غیر عادی برای تدریس زبان به دانش آموزان استفاده می‌کنند، معلم‌هایی پلاستیکی و مملو از مدارهای الکترونیکی که با اتصال به یک معلم در نقطه ای دیگر از جهان به دانش آموزان انگلیسی درس می‌دهد.

Engkey

به گزارش مهر، کره جنوبی در حال تبدیل شدن به یکی از متفاوت ترین کشورهای جهان است، با داشتن چنان سرعت پهنای باند و پیشرفت در زمینه های علمی و تکنولوژیکی متفاوت حتی کلاسهای درسی نیز در این کشور رنگ و بویی دیگر به خود گرفته‌اند.

در یک کلاس درس معمولی در کره جنوبی، دانش آموزان پشت نیمکت‌های خود مشغول مطالعه هستند و معلم نیز در حال اعلام کردن دستور العمل‌ها است اما بر خلاف معلمهایی که در ذهن دارید، معلم این کلاس از پلاستیک و مدارهای الکتریکی و رایانه‌ای ساخته شده است. این یک فیلم علمی تخیلی نیست این یک کلاس زبان انگلیسی در شهر ساحلی ماسان در کره جنوبی است که تدریس در آن به عهده روباتی به نام Engkey گذاشته شده است.

دانش آموزان دو دبستان کره جنوبی به منظور عملی شدن بخشی از پروژه ای آزمایشی که توسط دولت کره جنوبی آغاز شده، با معلمانی روباتیک سر و کار داشته و از آنها زبان می آموزند.

در کره جنوبی مملو از تکنولوژی، روباتها خدمات آموزشی متعددی ارائه می کنند و دولت نیز در تلاش است برنامه تدریس روباتها یا R-Learning را هرچه بیشتر توسعه دهد به گفته "مان-تیک چوی" از مهندسان ارشد تحقیقاتی در موسسه علوم و تکنولوژی کره جنوبی، ارزیابی های دولت این کشور نشان داده که سیستمهای آموزشی روباتیک در بالابردن علاقه و ایجاد انگیزه آموختن زبان انگلیسی و بهبود دادن مهارتهای زبان انگلیسی در دانش آموزان بسیار تأثیر گذارند.

Engkey

بر همین اساس قرار است تا پایان سال جاری حدود 36 دستگاه معلم روباتیک Engkey در 18 دبستان شهر "دیگو" ی کره جنوبی به منظور آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان به کار گرفته شوند.

Engkey به یک معلم غیر روباتیک در خارج از کلاس اتصال داشته و توسط وی از راه دور کنترل می شود، به شکلی که صورت او بر روی نمایشگر روبات دیده می شود. در واقع این روبات می تواند دانش آموزان را به معلمانی متصل کند که در نقاطی به دور دستی استرالیا باشند.

در کنار محبوبیت بیش از اندازه در میان کودکان، روباتهای تدریس از راه دور می توانند در جبران کمبود نیروی معلم خبره و محلی انگلیسی زبان به کره جنوبی کمک کند. روباتها در کره جنوبی جایگزین معلمهای واقعی نشده اند، بلکه تنها به عنوان دستیار به آنها کمک می کنند.

نوعی دیگر از Engkey که رابط میان معلم و دانش آموزان به شمار نمی رود، با استفاده از تکنولوژی شناخت صوت به دانش آموزان کمک می کند تا تلفظ و مکالمه انگلیسی را تمرین کنند. این روبات تنها نوع روباتی نیست که در مدرسه ها به آموزش کودکان می پردازد.

Genibo نام سگ روباتیکی است که در پیش دبستانی در شهر دیژئون به معلم در آموزش دادن به کودکان کمک می کند. این روبات با استفاده از برنامه تشخیص چهره از کودکان درباره حالات روحی آنها سئوال می کند، این روبات که در اصل به عنوان یک حیوان خانگی روباتیک ساخته شده بود، برای آموزش دادن حرکات موزون و ژیمناستیک به کودکان دوباره برنامه ریزی شده است.

بر اساس گزارش سی ان ان، کره جنوبی در نظر دارد 830 دستگاه از این نوع روبات را تا پایان امسال در پیش دبستانی ها به کار بگیرد و در برنامه ای بزرگتر تمامی مهدکودکهای کشور کره تا پایان سال 2013 به این روبات تجهیز خواهند شد. به گفته "چوی" به دلیل وجود محدودیتهای تکنولوژیکی در سیستم روباتها، این ساخته های هوشمند نمی توانند در حال حاضر جایگزین انسانها شوند و گمان نمی رود هرگز از چنین قابلیتی برخوردار شوند.

کد خبر 119104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز