همشهری آنلاین: کره جنوبی با تکرار هشدارهای خود به کره شمالی اعلام کرد: در صورت حمله احتمالی دیگری از سوی پیونگ یانگ، کره جنوبی واکنش شدیدی نشان خواهد داد.

کره جنوبی

  به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم کوآن جین، وزیر دفاع کره جنوبی تاکید کرد: در صورت تحریک دوباره کره شمالی، سئول پیونگ یانگ را بمباران خواهد کرد.

 اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی 11 روز پس از حمله کره شمالی به جزیره کوچک یئون پئونگ در کره جنوبی مطرح شد که 4 کشته بر جای گذاشت.

 وزیر دفاع کره جنوبی در مراسم آغاز به کار خود اظهار داشت: تحریکات همسایه شمالی ما هنوز پایان نپذیرفته است و هم چنان ادامه دارد، آنها نقاط ضعف ما را هدف قرار خواهند داد و تحریکات جدیدی را طرح ریزی می‌کنند. چنانچه کره شمالی با تحریکات نظامی خود بار دیگر اراضی و غیر نظامیان را هدف قرار دهد، با مقابله سریع و شدید سئول تا زمان تسلیم کامل آنها مواجه خواهد شد.

 کیم کوآن جین، یک ژنرال بازنشسته است که ارتقای توانایی جنگی و آموزش نیروها را خواستار است تا در صورت جنگ با دشمن با آمادگی کامل پیروز شوند.

 برول بل، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در کره نیز خواهان تلافی "نامتقارن" شدید در صورت تحریکات بیشتر کره شمالی شد. وی هم چنین خواستار توقف هر گونه روابط با دولت پیونگ یانگ شد.

 خبرگزاری یونهاپ به نقل از این فرمانده بازنشسته اعلام کرد: دفعه بعد که کره شمالی حمله کرد، کره جنوبی باید دست به حمله نظامی تلافی جویانه نامتقارن بزند.

 وی با اشاره به رهبر کره شمالی تصریح کرد: اینکه اجازه دهیم کره شمالی حمله کند و سئول هیچ ضد حمله‌ای انجام ندهد، این پیام را به کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی ارسال می‌کند که کره جنوبی ضعیف و بزدل است.

 این فرمانده آمریکایی تصریح کرد: متحدان از طریق تحریم اقتصادی شدید هر گونه روابط را با پیونگ یانگ قطع کرده و از مذاکرات شش جانبه با هدف خاتمه دادن به برنامه هسته‌ای کره شمالی کناره‌گیری کنند.

 وی با انتقاد از چین برای عدم مهار متحدش گفت: تا زمانی که کیم جونگ ایل در صدر قدرت کره شمالی است، مذاکرات شش جانبه بی‌اثر است و آمریکا و جمهوری کره باید فاتحه مذاکرات را بخوانند.

 وزرای امور خارجه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی روز دوشنبه برای مذاکره در خصوص کره شمالی در واشنگتن دیدار می‌کنند.

 از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، رئیس جمهور کره جنوبی امروز با تایید قرارداد جدید تجارت آزاد با آمریکا گفت: این توافقنامه منافع بسیاری برای هر دو کشور دارد.

کد خبر 122266
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز