جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش کره شمالی روز جمعه در اعتراض به اقدام کره جنوبی مبنی بر پخش اعلامیه هایی در انتقاد از رژیم حاکم بر پیونگ یانگ، تهدیدات خود را بر ضد سئول تشدید کرد.

به گزارش واحد مرکز خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش کره شمالی اعلام کرد از زمان هشدارهای قبلی مبنی بر تیراندازی به محل‌های پخش این اعلامیه‌ها و تبلیغات کثیف در ان سوی مرزهای کره جنوبی، مکان این تبلیغات دائم تغییر می‌کند؛ بنابراین مقامات ارتش رسما به کره جنوبی هشدار داده‌اند که دامنه تیراندازی و اتشباری مستقیم از انچه قبلا گفته شده افزایش خواهد یافت.

more  آشنایی با تاریخچه تنش‌های آمریکا - کره شمالی

پیشتر ارتش کره شمالی تهدید کرده بود برخی نواحی خاص از جمله منطقه گردشگری ایمجینگاک را در منطقه مرزی که اغلب اعلامیه‌ها توسط تبعیدیها و دیگر مخالفان رژیم پیونگ یانگ در این نواحی توزیع می‌شود، هدف حمله قرار خواهد داد.

فعالان مخالف رژیم کره شمالی برای ترغیب کره‌ای‌ها به خواندن این اعلامیه‌ها از حربه پخش دی وی دی و اسکناس‌های یک دلاری نیز استفاده می‌کنند.

در بیانیه ارتش کره شمالی امده است پخش این اعلامیه‌ها، نوعی جنگی روانی و اقدامی تحریک امیز برای شعله ور کردن اتش جنگ و درگیری است و پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت.

مخالفان روز پانزده اوریل همزمان با نود و نهمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی ، حدود سیصد هزار نسخه اعلامیه ضد رژیم پیونگ یانگ در سراسر نواحی مرزی توزیع کردند.

در این اعلامیه‌ها با محکومیت رژیم این کشور، اخباری درباره قیامهای مردمی بر ضد حاکمان مستبد در جهان عرب منتشر شده است.

کد خبر 133017
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز