همشهری آنلاین: مردم کره جنوبی برای انتخاب رئیس جمهور آینده این کشور از صبح امروز چهارشنبه 29 آذر به پای صندوق های رای رفتند.

در انتخابات امروز کره جنوبی دو نامزد اصلی یعنی خانم «پارک گیون هی» ، دختر رئیس جمهور پیشین کره جنوبی در دهه هفتاد میلادی و «مون جائه این» با 59 سال سن نامزد حزب دموکراتیک متحد که وکیل حقوق بشرو از حزب چپ است؛ رقابت می کنند.
در صورت پیروزی  « گیون هی » 60 ساله او نخستین زن در تاریخ کره جنوبی خواهد بود که رئیس جمهور این کشور می شود.

رقابت بین این دو نامزد انتخاباتی درحالی آغاز شده است که نظرسنجی های انجام شده نتوانسته است این دو نامزد را از یکدیگر جدا کند .
فرد پیروز در این انتخابات با چالش هایی ازجمله چگونگی مقابله با کره شمالی ، اقتصادی راکد و هزینه های رو به افزایش خدمات اجتماعی در یکی از جوامع جهان روبرو است که به سرعت درحال پیر شدن است.

پارک هی از تمایلش به ارتباط با کره شمالی پیشتر صحبت کرده بود در حالی که کره شمالی نسبت به انتخاب او و بدتر شدن وضعیت روابط دو همسایه هشدار داده بود.

moreتمایل کاندیدای ریاست‌جمهوری کره جنوبی برای گفت‌و‌گو با همسایه شمالی

انتخابات از ساعت شش صبح روز چهارشنبه به وقت محلی آغاز شد .ساعت پایان رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی شش بعد از ظهر به وقت محلی اعلام شده است.

بنا به گزارش رویترز، رسانه های کره جنوبی پیش بینی کرده اند میزان مشارکت مردم در این انتخابات تا لحظه تنظیم این خبر کمی بیش از دو درصد از انتخابات سال 2007 خواهد بود.

کد خبر 194925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز