همشهری آنلاین: اقتصاد کره جنوبی سریع‌ترین رشد اقتصادی را در پنج سال گذشته در سه ماهه دوم به ثبت رساند و نسبت به سه ماهه گذشته 2.3 درصد افزایش یافت.

خبرگزاری آلمان از سئول گزارش داد، بانک مرکزی کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد بخشی از این رشد اقتصادی مدیون افزایش مخارج دولت و افزایش صادرات است.

رشد تولید ناخالص ملی این کشور هم نسبت به سه ماهه اول بیشتر از 0.1 درصد رشد داشت و این در حالی است که چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا اندکی با رکود اقتصادی فاصله داشت.

تولید ناخالص ملی به خاطر صادرات، تولید و رشد مصرف در ماه‌های آوریل تا ژوئن بالا رفت.

در آمارهای اولیه بانک کره برای سه ماهه گذشته اعلام شده است که صادرات از سه ماهه اول سال جاری 14.7 درصد افزایش یافته و در همین حال تولید هم 8.2 درصد بیشتر شد.

خرید اقلام با ارزش همچون خودروها موجب افزایش 3.3 درصدی خریدها شد. تشویق به خرید خودرو با کاهش مالیات‌ها صورت گرفت.

با این حال، تولید ناخالص ملی کره جنوبی در مقایسه با سه ماهه دوم 2008 کاهش 2.5 درصدی داشت. این رقم کمتر از 4.2 درصد رکود سال به سالی بود که در سه‌ماهه پیشین دیده شد.

بانک کره اعلام کرد: "پرداخت، سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و ساز و مخارج دولت نشان از رشد پایدار دارد و حجم کاهش در مصرف بخش خصوصی و صادرات کالا نیز به شکل قابل توجهی کاهش داشته است."

دولت متمم بودجه 28.9 تریلیون وُن (23.15 میلیارد دلار) را در ماه مارس برای تحرک بخشیدن به بازار تصویب کرد. این بودجه شامل هزینه‌های مربوط به پروژه‌های زیرساختی و ابتکارات کارآفرینی بود.

کد خبر 86071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز