دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرطان‌شناسان می‌گویند افزایش سرسام آور تکنولوژی‌ها و درمان‌های جدید برای سرطان همراه با افزایش سریع موارد این بیماری در سراسر جهان باعث شده است که هزینه‌های مراقبت از سرطان به سرعت در بسیاری کشورهای توسعه‌یافته غیرقابل پرداخت شود.

cancer

به گزارش رویترز این کارشناسان می‌گویند با وجود افزایش سرسام‌آور هزینه‌‌های درمان سرطان، باید دگرگونی ریشه‌ای در شیوه برخورد با این بیماری ایجاد شود تا دسترسی منصفانه‌تر به داروها را تضمین کند و به پرسش‌های مشکلی مانند لزوم تقبل کردن هزینه تولید دارو، تکنولوژی یا برنامه مراقبتی جدیدی که تنها چند ماه عمر بیماران را می‌افزاید، پاسخ دهد.

این گزارش به سفارش جورنال انکولوژی لنست درباره هزینه‌های مراقبت از سرطان نوشته شده است، می‌گوید: "جامعه سرطان باید مسئولیت را به عهده بگیرد و شواهد زیر حد استاندارد و شیوه کسب منافع بسیار کم به هر قیمت را نپذیرد.تکنولوژی‌های جدید باید قیمت منصفانه و ارزشی واقعی داشته باشند."

هر سال در حدود 12 میلیون نفر در سراسر جهان تشخیص سرطان داده می‌شود و انتظار می‌رود این رقم تا سال 2030 به 27 میلیون نفر برسد.

در این گزارش به استناد به داده‌های واحد اطلاعات اکونومیست هزینه موارد جدید سرطان در حال حاضر حدود 286 میلیارد دلار در سال برآورد شده است، و هزینه‌های پزشکی بیش از نیمی از هزینه‌های اقتصادی و اتلاف بهره‌وری حدود یک چهارم هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد.

این گزارش، سرپرستی نوشتن آن را ریچارد سالیوان از مرکز سرطان تلفیق همکاران سلامت کینگز در لندن به عهده داشته است، می‌گوید سیاستگذاران، پزشکان، گروه‌های بیماران و صنعت بهداشت باید با یکدیگر کار کنند تا راه‌هایی جلوگیری از افزایش هزینه‌ها پیدا کنند.

گروه سالیوان که کارشناسانی از 37 کشور از کشورهای ثروتمند در آن گرد آمده بودند، نشان داده‌اند که افزایش هزینه‌های سرطان ناشی از عوامل بسیاری است از جمله پیر شدن جمعیت و تقاضای فزاینده برای مراقبت بهداشتی و نیز در اختیار قرار گرفتن داروهای ضد سرطان هدفمند گران‌قیمت است که به طور فزاینده‌ای پیچیده می‌شوند.

کد خبر 146752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز