همشهری آنلاین: استرالیایی‌هایی که در حال حاضر از آفتاب فصول گرم سال لذت می‌برند، می‌توانند با استفاده از یک برنامه جدید بر روی آیفون دریابند چه زمانی باید پوست‌شان را بپوشانند.

iphone

به گزارش رویترز استرالیا یکی از کشورهای با بیشترین میزان سرطان پوست در جهان است، به طوری که به گزارش شورای سرطان استرالیا هر سال بیش از 1850 نفر در این کشور به علت این بیماری فوت می‌کنند،‌ رقمی که بیشتر از میزان تلفات حوادث جاده‌ای در این کشور است.

از هر سه استرالیایی در دو نفر تا 70 سالگی تشخیص سرطان پوست داده می‌شود.

سو هیوارد، مدیر این برنامه اجرایی بر روی تلفن‌های همراه در شورای سرطان استرالیا گفت: "آنچه ما دریافته‌ایم این است که بسیاری از مردم از درجه حرارت و وضع آب و هوا برای پیش‌بینی نیازشان به محافظت در برابر نور خورشید استفاده می‌کنند، اما در واقع مشکل به اشعه ماورای بنفش مربوط می‌شود که نه قابل دیدن است و نه قابل حس کردن."

شورای سرطان استرالیا برای حل این مشکل و همچنین دسترسی پیدا کردن به جوانان که معمولا به حفاظت در برابر نور خورشید
بی‌توجه هستند، یک برنامه رایگان به نام SunsSmart بر روی آیفون ایجاد کرده است که پیش‌بینی روزانه آب و هوا شامل میزان حداکثر اشعه ماورای بنفش را در اختیار می‌گذارد.

این برنامه حاوی یک بخش هشداردهنده است و از سیستم‌های تعیین موقعیت جهانی (GPS) استفاده می‌کند تا به طور خودکار خودش را با محل کاربر تطبیق دهد. این برنامه زمان‌هایی را به کاربر نشان می‌دهد که محافظت در برابر نور خورشید ضروری است و نیز دارای یک هشداردهنده خودکار میزان اشعه ماورای بنفش و راهنمای دقیقه به دقیقه در مورد میزان اشعه ماورای بنفش در محیط است.

هیوارد گفت: "خوبی این برنامه روی تلفن همراه این است که اطلاعات آن در جیب شما همراه‌تان است و لازم نیست به کامپیوترتان مراجعه کنید یا روزنامه را باز کنید تا به این اطلاعات دست یابید." او می‌گوید این برنامه به خصوص برای افرادی که مدت‌های طولانی در محیط خارج از خانه کار می‌کند و بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند،‌ مفید است.

برنامه اجرایی SunSmart را به رایگان می‌توان دانلود کرد.

شورای سرطان استرالیا همچنین یک ویجت اینترنتی هشدار اشعه ماورای بنفش را برای سازمان‌هایی مانند باشگاه‌های ورزشی طراحی کرده است.

کد خبر 121756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز