سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از پذیرش اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی رئیس جمهور بدون ارائه طرح یا لایحه اصلاحی خبر داد.

محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست جلسه امروز سه شنبه مجلس را برعهده داشت در آغاز جلسه علنی طی سخنانی با اشاره به تلاش‌های دولت و مجلس برای حل این مشکل و فعالیت کمیته مشترک دولت و مجلس و ارائه یک طرح یک فوریتی گفت: بنده و زارعی و همچنین عبداللهی دیداری را با ریاست‌جمهوری داشتیم.

در این دیدار فضای شفاف مجلس برای همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی در راستای تحولی بنیادین در ساختار اقتصادی کشور منتقل شد و نهایتاً رئیس‌جمهور ابراز آمادگی کرد که با رایزنی و تبادل نقطه‌نظرات و گفتگوها حتی‌المقدور بدون نیاز به طرح نمایندگان مجلس و یا ارائه لایحه از سوی دولت، بتوانیم مسیر اجرای قانون‌ هدفمند‌سازی یارانه‌ها را هموار کنیم.

ابوترابی ابراز امیدواری کرد در این راستا مجلس و دولت با همکاری و همدلی مسیر پرفراز و نشیب اجرای هدفمند کردن یارانه ها را پیش ببرند و راه برای رشد و توسعه سیاسی اقتصادی و اجتماعی کشور هموار گردد.

هدفمندی یارانه ها بدون تامین درآمد40 میلیاردی شکست می‌خورد

مشاور معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در نهایت مجلس به حرف دولت خواهد رسید، گفت: هدفمند کردن یارانه ها درصورت عدم تامین منابع آن با شکست مواجه می‌شود.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، گفت: دولت می گوید مجلس صرفا اجازه اجرای هدفمند کردن یارانه ها را داده است نه لوازم اجرای آن را.

وی گفت: دولت نیازمند منابع لازم است، بنابراین به اعتقاد دولت به هر میزان که منابع لازم در اختیار دولت قرار نگیرد به همان میزان اجرای این قانون به مشکل می خورد و پروژه با شکست مواجه خواهد شد.

مشاور معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: دولت پول را برای خود نمی خواهد بلکه تلاش دولت برای به دست آوردن این پول به نفع صنعت گران ، کارگران و اقشار ضعیف جامعه است.

ندیمی گفت: در نهایت دولت و مجلس به تفاهم خواهند رسید و ما معتقدیم مجلس به حرف و نظر دولت می رسد زیرا نگاه ما مبتنی بر انجام پروژه است و این پروژه هزینه دارد اگر قرار است این پروژه به طور کامل اجرایی شود 40 هزار میلیارد هزینه بر می دارد . به همان میزان که از این رقم کاسته شود طرح شکست می خورد و کامل اجرا نمی شود.

کد خبر 104968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز