گروه شهری: معاون مالی و اداری شهرداری تهران می‌گوید که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، 800 میلیارد تومان بار مالی به شهرداری در بخش‌های مختلف سوخت، آب و برق، پروژه‌های عمرانی و... تحمیل می‌کند.

حسین محمد پورزرندی با اعلام این خبر گفت: از همین رو از مجلس و دولت انتظار داریم تا بخش عمده‌ای از این یارانه‌ها را به مدیریت شهری برگردانند.

حسین پورزرندی،1اسفنددر نشست خبری با حضور خبرنگاران با اشاره به افتتاح بانک شهر گفت: با پیگیری‌های شبانه‌روزی، آرزوی تبدیل مؤسسه مالی اعتباری به بانک شهر محقق شد و در حال حاضر در مرحله ثبت قانونی این بانک هستیم و امیدواریم که این بانک موتور محرکی برای پشتیبانی از فعالیت‌های شهری باشد و مشکلات این حوزه را تا حدود زیادی برطرف کند.

وی با بیان اینکه 70 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند، افزود: جمعیتی که در 7کلانشهر کشور زندگی می‌کنند برابر با 16 استان است که از کمتر از یک سوم  بودجه دولت استفاده می‌کنند و بیشتر خودکفا هستند و این بانک می‌تواند کار بزرگی را در زمینه فعالیت‌های شهری در این زمینه انجام دهد.

تحقق 100 درصدی بودجه غیرنقدی شهرداری در سال‌جاری

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به تصویب بودجه شهرداری تصریح کرد: بودجه‌ای که سال گذشته برای امسال شهرداری تصویب شد، 7 هزار و 160 میلیارد تومان بود که 4 هزار میلیارد آن نقد و بقیه غیرنقد بود و توانستیم امسال 100 درصد بودجه غیرنقدی و 73 درصد از بخش نقدی را نیز محقق کنیم.

وی افزود: رکود ساخت و ساز امسال و کاهش 60 درصدی پروانه‌های ساختمانی شهرداری، سال سختی را برای شهرداری ایجاد کرد، اما با این حال 73 درصد از بودجه نقدی و نزدیک به 100درصد بودجه غیرنقدی امسال شهرداری محقق شد و با تدابیری که برای این وضعیت اندیشیده شد، توانستیم تا حدودی مشکلات را کم کنیم.

وی بودجه سال 89 شهرداری را 7 هزار و 461 میلیارد و 700 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان، 4 هزار و 30 میلیارد تومان بودجه نقدی و 3431 میلیارد و 700 میلیون تومان بودجه غیرنقدی است.

استقبال شهروندان از اجرای طرح فروش متری مسکن

پورزرندی در ادامه با اشاره به طرح فروش متری مسکن و استقبال شهروندان ازآن، گفت: این طرح از طرح‌های کارشناسی شده است که توسط بانک مرکزی و وزارت مسکن بررسی و بعد اجرایی شد و در حال حاضر کسانی که در این طرح سرمایه‌گذاری کرده‌اند بعد از 3ماه می‌توانند به‌صورت روز شمار سود 18 درصدی خود را دریافت کنند و کسانی که 35 متر از این طرح را پیش خرید کنند از هم‌اکنون می‌توانند قرارداد خرید را امضا کنند و با 27 درصد تخفیف، خرید خود را انجام دهند.

وی افزود: بخشی از این پول‌ها در بافت فرسوده که 14 هزار هکتار است هزینه می‌شود و به ساخت و ساز کمک می‌کند و از طرفی سرمایه‌گذاری مطمئنی است و شهروندان نیز استقبال خوبی داشته‌اند.

کد خبر 101952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز