همشهری آنلاین: در پی تلاش دولت برای تغییر مصوبه مجلس درمورد درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، احمدی نژاد و لاریجانی نامه‌هایی دراین زمینه رد و بدل کردند.

رئیس‌جمهور درنامه اش به رئیس مجلس خواستار تعامل بیشتر قوه مقننه با دولت برای حل تنگناهای قانون هدفمندی یارانه‌ها شد و گفت: دولت فعلی در حالی داوطلبانه مصمم به اجرای این کار بزرگ و پذیرش مسئولیت آن شده است که دولت‌های قبل از نهم با اختیارات کامل و نزدیک به مطلق از انجام آن خودداری نمودند.

متن کامل نامه رئیس‌جمهور بدین شرح است:

باسمه‌تعالی
جناب آقای دکتر لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

مجدداً نوروز و آغاز سال جدید را به شما و نمایندگان محترم تبریک و تهنیت می‌گویم.

می‌دانید که طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گسترده‌ترین و البته سنگین‌ترین اقدام اقتصادی است که اجرای موفق آن مستلزم هماهنگی، همراهی و همکاری، کلیه قوا، نهادها و دستگاه‌ها و مردم عزیز و بخش‌های گوناگون اقتصادی کشور است.

دولت فعلی در حالی داوطلبانه مصمم به اجرای این کار بزرگ و پذیرش مسئولیت آن شده است که دولت‌های قبل از نهم با اختیارات کامل و نزدیک به مطلق از انجام آن خودداری نمودند. اجرای این طرح نیازمند ثبات در تصمیم گیری و اعمال مدیریت و تدابیر مدیریتی است و این همکاری و همراهی نمایندگان محترم مجلس را می‌طلبد.

مصوبه مجلس محترم بسیار پیچیده بوده و دارای اشکالات اساسی و موانع متعددی است که هم اجرا را بسیار سخت کرده و امکان تدبیر امور و مهار تبعات منفی را از مدیران سلب کرده و هم مشکلات فراوان برای مردم اعم از تولید کننده و مصرف کننده ایجاد می‌نماید و صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

باید این اطمینان نیز ایجاد شود که در صورت ایجاد احتمالی هر گونه نوسانی که به روز آن در اجرای این گونه طرح‌ها طبیعی است، تصمیمات موضعی و موردی مجلس محترم منجر به ظهور مشکلات جدیدی در روند اجرای آن نگردد و کشور با چالش مواجه نشود.

انتظار دارد مجلس محترم به گونه‌ای اقدام فرماید که شرایط حداقلی برای اجرای این طرح خطیر و بزرگ فراهم گردد. اطمینان دارم در صورت همراهی مجلس محترم انجام این اصلاحات بزرگ موجب افتخار جمهوری اسلامی و مجلس و دولت و زمینه ساز شکوفایی اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی خواهد شد.

قبلا از همکاری نمایندگان محترم سپاسگزارم.
محمود احمدی‌نژاد

یکی از مشاوران لاریجانی نیز از ارسال نامه علی لاریجانی به احمدی نژاد خبر داد اما از محتوای آن سخن نگفت.

لاریجانی روز یکشنبه گذشته در نطق پیش از دستور خود اعلام کرد که در موقع خود مجلس نسبت به اصلاح این قانون اقدام خواهد کرد.

لاریجانی تاکید داشت مجلس تاکنون همکاری لازم با دولت برای تصویب این قانون را داشته است.

کد خبر 104360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز