گروه اقتصادی: در نخستین جلسه کمیته مشترک مجلس و دولت برای رفع اختلافات 2قوه در مورد نحوه اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، تصمیم خاصی گرفته نشد و فقط طرح افزایش درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها به 35هزار میلیارد تومان مطرح شد.

به گفته علی اصغر زارعی نماینده تهران و یکی از اعضای کمیته مشترک، در این جلسه که روز سه‌شنبه برگزار شد، نمایندگان مجلس ابهامات و سؤالاتی را مطرح کردند و نمایندگان دولت نیز به سؤالات نمایندگان پاسخ دادند. زارعی در ادامه افزود: به‌دلیل طولانی‌شدن جلسه مقرر شد تا ادامه جلسه این کمیته به هفته آینده موکول شود.

در این جلسه از سوی مجلس محمدرضا باهنر، احمد توکلی، سیدمحمدحسین ابوترابی فرد، جمشید انصاری و محمدحسین فرهنگی حضور داشتند. از سوی دولت نیز سیدمحمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، سیدشمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدرضا فرزین در این جلسه شرکت کردند.

زارعی اظهار داشت: در جلسه کمیته مشترک، خواسته‌های دولت شفاف‌تر مطرح شد اما فضای عمومی‌این بود که اصلاحاتی در قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها صورت پذیرد. نماینده تهران در ادامه افزود: در جلسه بعدی این کمیته شیوه‌های کمک مجلس به دولت مشخص می‌شود.

نماینده تهران با اشاره به طرحی که نمایندگان برای اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تهیه کردند، گفت: قرار شد تا اگر کمیته مشترک تا روز شنبه به نتیجه نرسید دولت طی لایحه‌ای اصلاحات مدنظر خود را ارائه دهد و در غیراین صورت طرح مذکور در جلسه روز یکشنبه مجلس مطرح شود.

زارعی همچنین اظهار داشت: دولت در جلسه سه‌شنبه رقم 40 هزار میلیارد تومان را پیشنهاد داد اما نمایندگان معتقدند که در مورد مبلغ 35 هزار میلیارد تومان می‌توان با دولت به توافق رسید که به‌نظر می‌رسد دولت با پیشنهاد 35 هزار میلیاردی از سوی نمایندگان مجلس موافق است.

همچنین محمدحسین فرهنگی دیگر نماینده مجلس در کمیته مشترک، گفت: یکی از پیشنهادهای مطرح شده در جلسه کمیته مشترک مجلس و دولت این بود که بدون تغییر قانون و با کاهش میزان مالیات و عوارض درآمد بیشتری برای دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها تعریف شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد روش‌های همکاری مجلس و دولت بدون تغییر قانون بیان کرد: یکی از پیشنهادها این است که با رفع مالیات و عوارض می‌توان درآمد بیشتری برای دولت تعریف کرد که بتواند در سیاست بازتوزیع نقدی یارانه‌ها بین مردم با دست باز عمل کند.

کد خبر 104595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز