احمد توکلی، نماینده تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری 3 پیشنهاد را درباره قانون هدفمندسازی یارانه‌ها ارائه کرد

احمد توکلی در این نامه با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم کار بزرگی که در شرف اجراست، تا می‌شود کم هزینه‌تر و پرسودتر برای مردم و حاکمیت باشد، پیشنهاد کرده است: اصلاح قیمت‌ در مورد کالاهایی مانند بنزین و خدمات هواپیمایی که مورد استفاده طبقات بالاست، ابتدا صورت گیرد و اصلاح قیمت کالاهایی که مورد استفاده روستائیان و تولیدکنندگان است، با احتیاط انجام پذیرد.

وی همچنین پیشنهاد داده است که جامعه هدف مورد نظر برای دریافت نقدی یارانه‌ها به شکلی تعریف شود که تنها خانوارهای تحت پوشش حمایتی و آنانی را که باید حمایت شوند و شناسایی می‌گردند، دربربگیرد.  در پیشنهاد سوم توکلی که رعایت تدریج در اجرای قانون یارانه‌هاست آمده ‌است: با گزینه فعلی دولت، ظاهراً قصد این است که در اصلاح قیمت بیشتر اقلام، 60 درصد از راه، در سال اول طی شود.

این کار عدول از قانون و خلاف مصلحت مردم و کشور است. پیشنهاد جدی دارم که احتیاط و دوراندیشی را رعایت بفرمایید. وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور، به‌ویژه پس از حوادث تلخ و فتنه‌انگیز سال گذشته و وجود تحریم و تهدیدات خارجی، اقتضای شوک درمانی را ندارد؛ گرچه به دلایل متعدد دیگری نیز این احتیاط ضروری است.

کد خبر 106113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز