شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

اگر کارت سوخت شما هنوز پر است و جیب پر پول دارید، اکنون بهترین فرصت برای سرویس کردن کولر خودروست.

غافل از کولر خودرو

با توجه به خنک  شدن هوا در چند روز اخیر، آن دسته از افرادی که کار‌های خود را طبق دمای هوا پیش می‌برند، فعلا ضرورتی برای سرویس کولر‌ها احساس نمی‌کنند و عرصه را برای افراد عاقبت اندیش خالی کرده‌اند.

به این ترتیب، شما می‌توانید از خلوتی تعمیرگاه‌ها استفاده کرده و تا بازار سرویس کولر هم دچار تورم تابستانی نشده، دست به کار شوید. البته با توجه به اینکه روشن کردن کولر خودرو در افزایش مصرف سوخت تاثیر گذار است، باید به مدیریت مصرف سوخت هم توجه داشته باشید.

توجه به این نکته هم خالی از لطف نیست که کارشناسان توصیه می‌کنند ، حتی در فصول سرد سال هم ماهی یک‌بار کولر خودرو به مدت 5 دقیقه روشن شود. این اقدام  موجب عملکرد بهتر کولردر فصل گرما  می‌شود. آنهایی که این توصیه را به کار می‌بندند، فواید آن را تجربه خواهند کرد اما اگر حوصله این کار را ندارید، می‌توانید به جای باد خنک کولر، نسیم داغ تابستانی را از پنجره خودرو به داخل هدایت کنید!

پیامد یک روز بارانی

روزی روزگاری نشستن روی صندلی‌های کنار پنجره  تاکسی‌ها و خودروهای مسافربر در فصل‌های گرم سال، یکی از آرمان‌های مسافران منتظر در حاشیه خیابان بود. اما این روزها که هوا کمی خنک شده و گاهی هم مانند دیروز باران بهاری غبار از چهره شهر می‌شوید دیگر کمتر مسافری ترجیج می‌دهد کنار پنجره تاکسی‌ها و خودروهای مسافربر بنشیند.

داستان از این قرار است که برخی از رانندها در ابتدای فصل گرما،  شیشه‌ها را به اندازه دلخواه پایان آورده و سپس دستگیره  شیشه بالابرها را توقیف می‌کنند تا عملا مسافران زحمت بالا و پایین بردن شیشه‌ها را متقبل نشوند.

در همین راستا دیروز چندین نفر از شهروندان با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته و توقیف دستگیره‌ها را نقض کامل حقوق خود دانستند. در واقع دیروز بر اثر بارش باران تمام مسافرانی که کنار پنجره‌های بدون دستگیره بالابر شیشه نشسته بودند، با لباس‌های خیس به مقصد رسیدند.

تنبیه خط خطی

برخی شهروندان برای تذکر به راننده‌هایی که حقوق دیگران را نقض کرده‌اند به شیوه‌ جدید و نه چندان عادلانه‌ای روی آورده‌اند که طی آن تمام ناگفته‌های خود را با ماژیک روی بدنه خودروی راننده متخلف می‌نویسند.

با اینکه حرکاتی مانند توقف جلوی در‌ پارکینگ، حساس کردن دزدگیر خودرو و دیگر حرکات آزار دهنده، جزء مصادیق بارز نقض حقوق دیگران محسوب می‌شود اما به طور حتم خط خطی کردن بدنه خودروی راننده خاطی نمی‌تواند دردی را دوا کند.

اوایل ساکنان برخی محله‌های شهر با ماژیک‌های وایت‌برد و قابل پاک شدن این کار را می‌کردند اما کم‌کم با جا افتادن این فرهنگ غلط، دیگران با سایر انواع ماژیک‌ها که به سختی نیز پاک می‌شوند اقدام به این کار می‌کنند. به طور حتم حرکاتی از این قبیل نه تنها دیگران را از متنبه نمی‌کند بلکه ممکن است تبعات سوء دیگری داشته باشد.

دادزن‌های گوشخراش

دادزن‌ها در سراسر شهر در کنار کتابفروشی‌ها و تاکسی‌های خطی و غیره یافت می‌شوند و روز به روز در هیاهوی شهر مجبورند صدای خود را بالاتر ببرند.

در همین رابطه برخی شهروندانی که موقعیت محل سکونت آنها ایجاب می‌کند هر روز میزبان اصوات گوشخراش انواع و اقسام داد‌زن‌ها یا همان تبلیغ کننده‌های انواع کالا باشند،‌ از این توفیق اجباری که نصیبشان شده حسابی دلخور هستند.

آگهی‌های کاغذی جدیدی که روی تعدادی از مغازه‌های شهر با هدف استخدام یک دادزن حرفه‌ای نصب شده را می‌توان برای همسایه‌های آنها اعلان خطر قلمداد کرد.  صدای بلند و ناکوک، جمله‌های تکراری و بالاخره سیل جمعیتی که با کنجکاوی، کالا‌ها را برانداز می‌کنند برای ساکنان و مغازه‌های کناری قابل تحمل نیست.

کد خبر 51448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز