دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

چرخ دستی‌های فروشندگان سیار سبزی‌خوردن در مناطق گوناگون شهر به حرکت درآمده و سبزی خوردن را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

سبزی سیار

ویژگی پاک کرده بودن سبزی‌های دسته‌بندی شده، برگ برنده‌ این صنف سیار و رو به گسترش محسوب می‌شود. از آنجا که هر یک از خریداران برای جور کردن سبزی خوردن و سایر انواع سبزی‌ها، یکی از سبزی‌ها را می‌پسندند،‌ فروشندگان نیز آنها را دسته دسته عرضه می‌کنند تا خریدار بتواند هر یک از دسته‌ها را به فراخور سلیقه خود انتخاب کند.

بنابراین سبزی‌ها نیز در دسته‌های 250تا 300تومانی بسته به تمیزی و حجم آن فروخته می‌شوند. البته سبزی‌های پاک کرده داخل سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های شهر نیز یافت می‌شوند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد بحران کمیابی سبزی‌ خوردن و غیره تا حدودی رفع شده و سرسبزی ویترین میوه‌فروشی‌ها، این ادعا را تایید می‌کند. 

توهم شیشه‌ای

هرچند برخی در‌های ورودی شیشه‌ای   ساختمان‌ها ، ادارات و شرکت‌ها چندان تمیز نیستند و به زحمت می‌توان  آن طرف شیشه را  دید اما گاهی هم  تمیزی  شیشه‌ها دردسرساز می‌شود. این مشکل زمانی تشدید می‌شود که شیشه‌ها تمیز شده و هیچ علامت هشدار دهنده‌ای هم روی آنها چسبانده نشده باشد.

در این صورت خیلی‌ها به گمان اینکه شیشه‌ای در کار نیست،  وارد ساختمان می‌شوند و با ضرب، به شیشه برخورد می‌کنند. از سوی دیگر این مشکل در مورد در‌هایی که به طور خودکار باز و بسته می‌شوند هم وجود دارد. برخی از این در‌ها به خوبی عمل نمی‌کنند و افراد به خیال اینکه در باز شده است قصد عبور از آن را دارند ولی به شیشه برخورد می‌کنند.

این در‌حالی است که برخی برای حفظ زیبایی ساختمان از چسباندن علائم هشدار دهنده روی در‌های شیشه‌ای خودداری کرده و سلامتی مردم را با تهدید مواجه می‌کنند. اما این مشکل به راحتی قابل حل است و می‌توان از برچسب‌های هشدار‌دهنده‌ای که معمولا به رنگ قرمز هستند برای آگاهی دادن به مردم استفاده کرد.

انگشت‌های کبود

الگوی نامتعارف افزایش قیمت در مقابل کاهش کیفیت خدمات ارائه شده،  از جمله الگو‌هایی است که متاسفانه  مصرف کنندگان در جامعه با آن مواجه هستند. به عنوان مثال  معضل کیسه‌های نایلونی نازک و بی کیفیت که مغازه‌های محلی به مشتریان خود ارائه می‌کنند، مصداق این واقعیت تلخ است.

در واقع این کیسه‌ها  به اندازه‌ای نازک و  کم‌مقاومت هستند  که تحمل چند تکه جنس سبک را هم ندارند و به آسانی‌کش می‌آیند و  پاره می‌شوند. از سوی دیگر جای دست این کیسه‌ها به بدترین نحو طراحی شده و گاهی یک یا 2 انگشت به زحمت از آن رد می‌شود.

به این ترتیب خریداران به نیمه راه نرسیده باید اجناس خود را از کف خیابان جمع کنند یا با انگشتان کبود شده مواجه شوند.

موانع غیرطبیعی

با اینکه کارگران در جای جای شهر مشغول بهسازی پیاده‌رو‌ها هستند اما برخی موانع نامحسوس، حسابی از چشم‌ها دور می‌ماند.

برای نمونه گاهی اوقات شهروندانی که در کنار دوستان خود مشغول پیاده‌روی هستند به یکباره زمین می‌خورند و به خیال اینکه رفقا به اصطلاح برایشان جفت‌پا گرفته‌اند، آنها را چپ‌چپ نگاه می‌‌کنند؛ غافل از اینکه کار، کار پیچ‌ و مهره‌هایی است که در برخی مناطق شهر روییده‌اند و گاهی نیز با رهگذران شوخی می‌کنند.

به طور حتم در تاریکی هوا بسیاری از شهروندان توان تشخیص آنها را ندارند و فقط وقتی پایشان به این موانع گیر می‌کند و تعادلشان را از دست می‌دهند، متوجه وجود آنها می‌شوند.

در برخی مناطق شهر، ناهمواری‌ها و پیچ‌ومهره‌های اینچنینی مدت‌هاست در سطح پیاده‌رو مانده و عبور و مرور را برای مردم سخت کرده است.

کد خبر 50253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز