دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

گاهی اوقات به نظر می‌رسد تمامی ستاره‌های آسمان به خیابان ریخته و درخشش خیره‌کننده‌ای به آن داده است

شیشه‌خرده راننده‌ها

اما کمی نزدیک‌تر، راننده‌‌ها متوجه می‌شوند زیادی به رویا‌هایشان پر و بال داده‌اند و این درخشندگی مربوط  به‌ خرده‌ شیشه‌هایی است که از یک تصادف به جا مانده است.

پس از آن، راننده‌ها به جای ستاره‌های آسمان، یک پنچری پردردسر به علاوه قیمت‌های ریز و درشت پنچری‌گیر‌ها را تصور  و شروع به زیگزاک رفتن و دور زدن خرده‌‌شیشه‌ها می‌کنند. البته همیشه نیز قصه تلخ تصادف‌های منجر به شکستن شیشه‌ها به این شکل پیش نمی‌رود.

برخی راننده‌ها که به اصطلاح نه جنسشان شیشه‌خرده دارد و نه‌تبعات تصادفشان، از پنچر‌ شدن خودروی راننده‌های دیگر جلوگیری می‌کنند؛ به‌طوری که خود راننده‌ها در کمال آگاهی از بایسته‌های زندگی شهری، تا حد توان، شیشه‌ها را از سطح خیابان کنار می‌زنند و تا زمان رسیدن ماموران برای جمع‌آوری بقایای تصادف صبر نمی‌کنند.

سرما نخورید!

گزارش‌های هواشناسی حاکی از آن است که روند کاهش دما که از اول هفته آغاز شده‌است از امروز تا پایان هفته شدت بیشتری می‌گیرد و احتمال بارندگی‌های بهاری وجود دارد. با توجه به شرایط متغیر جوی در چند روز آینده و نوسان‌های ناگهانی دما، احتمال سرماخوردگی هم  بیشتر خواهد شد.

پس اگر می‌خواهید  سرما نخورید و مجبور نشوید روز‌های زیبای بهاری را در خانه بگذرانید، حتما لباس گرم  به همراه داشته باشید به ویژه اگر در ساعت‌های ابتدایی صبح و پایانی شب در خیابان‌ها تردد می‌کنید.

هر چند در فصل بهار باز گذاشتن در و پنجره‌ها و پر کردن ریه‌ها از هوای تازه خیلی مطلوب به نظر می رسد اما به یاد داشته باشید که پس از غروب خورشید که هوا خنک‌تر می‌شود در و پنجره‌ها را ببندید تا هنگامی که صبح از خواب بیدار شدید با گلو و بینی مسدود شده و صدای گرفته مواجه نشوید.

دستگیره‌های داغ

چند سالی از نصب وسایل ورزشی در بوستان‌های شهر می‌گذرد و در این مدت برخی از آنها به اسفنج‌هایی که دست‌ها را از آسیب حفظ می‌کند مجهز شده‌اند اما برخی دیگر از آنها که فاقد چنین وسیله‌ای هستند در گرمای ظهر چنان داغ می‌شوند که عملا نمی‌توان به آنها دست زد.

برخی شهروندان معتقدند به طور حتم با گرم‌تر شدن هوا لزوم نصب چنین دستگیره‌هایی روی وسایل ورزشی بیش از پیش احساس می‌شود. حتی در برخی پارک‌های شهر که پوشش‌های پلاستیکی از دست‌های شهروندان محافظت می‌کنند میزان رضایت مردم از ورزش کردن به مراتب بیشتر است.

البته میزان رضایت مردم از نصب چنین تجهیزاتی به حدی است که به محض اینکه مامور‌ان شهرداری، برخی از آنها را برای تعمیر ، یا تعویض از سطح بوستان‌ها جمع می‌کنند به قول معروف صدای اهالی ورزشکار بوستان حسابی در‌می‌آید.

پل‌های کم عرض

اخیرا اقدامات خوبی جهت نوسازی و تعویض پل‌های عابر پیاده در پایتخت انجام شده است که منافع آن متوجه حال شهروندان و عابران پیاده می‌شود.

هر چند تعداد زیادی از پل های قدیمی و کم عرض تعویض شده و جای آنها را پل‌های عریض‌تر و مکانیزه گرفته‌اند اما هنوز در  نقاط پرتردد برخی از کلانشهرها مانند پایانه‌های اتوبوسرانی، پل‌های قدیمی در حال سرویس‌دهی به شهروندان هستند  و عرض کم پل‌ها پاسخگوی حجم زیاد عابران نیست.

با توجه به اینکه عبور از عرض خیابان‌ها و بزرگراه‌ها بسیار خطرناک است و همواره مردم به استفاده از پل‌های عابر تشویق می‌شوند، خوب است آخرین نسل پل‌های قدیمی هم در تمام کلانشهرها  تعویض شوند تا مردم با آسودگی بیشتری از روی پل‌های عابر پیاده عبور کنند.

کد خبر 50961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز