سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۵
۰ نفر

با نگاهی به درختان مو می‌توان فرارسیدن فصل دلمه پزی را حس کرد.

دعوای دلمه‌ای

برگ‌های تازه روییده و نازک مو، بهترین انتخاب برای خانم‌های خانه است که به پختن این غذای خوشمزه برای خانواده علاقه‌مندند اما اینکه برگ مو از کجا تهیه شود خود داستان درازی دارد.

برخی از مردم با مراجعه مستقیم به میوه‌فروشی‌ها و خریدن چند کیلو برگ، داستان را فیصله می‌دهند اما مشکل از آنجایی آغاز می‌شود که یک مجتمع آپارتمانی با چند خانوار سکنه یک درخت مو داشته باشد و هر یک از آنها بخواهند با برگ مو خانگی دلمه درست کنند.

واضح است که در چنین شرایطی چه بلوایی به پا می شود. همچنین برخی از همسایگان  هم درختان مو همسایه بغلی را راحت نمی‌گذارند و از هر فرصتی برای کندن چند برگ مو استفاده می‌کنند. البته  گاهی اوقات هم خانه‌هایی که درخت مو دارند برای همسایگان، برگ مو تعارفی می‌برند تا آنها هم بتوانند بدون دیوار نوردی دلمه بپزند.

سد معبر آخر هفته

موضوع بساط کردن دستفروش ها در معابر از جمله مشکلاتی است که همواره برای عابران دردسر ایجاد می کند. با وجود اقداماتی که به تناوب در برخورد با دستفروشان صورت می‌گیرد ، تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهرچه خبر نسبت به ادامه این مشکل و سد معبر دستفروشان به ویژه در پیاده‌رو‌ها انتقاد کرده‌اند.

شهروندان می‌گویند در برخی نقاط شهر تراکم دستفروش‌ها در پیاده‌رو‌ها و تجمع مردم برای بازدید اجناس آنها به حدی است که عابران ناچار می‌شوند به جای پیاده‌رو از خیابان عبور کنند. این در حالی است که در روز‌های پایانی هفته این مشکل تشدید می‌شود و هجوم عابران به خیابان، برای خودرو‌ها هم مشکلات ترافیکی ایجاد می‌کند.

خوب است که به منظور رفاه حال شهروندان همچون گذشته اقدامات جدی در برخورد با افرادی که سد معبر می‌کنند - به ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه- به کار گرفته شود. 

تماس قرضی

برخی افراد عادت دارند به جای خرید کارت تلفن یا تلفن همراه برای تماس‌های خود، گوشی دیگران را قرض بگیرند. به گفته شهروندانی که از چنین حرکاتی به تنگ آمده‌اند، افراد یاد شده حتی اگر تماس واجبی هم نداشته‌ باشند، ترجیح می‌دهند با یک تلفن مفت و مجانی تماس بگیرند.

البته به طور حتم تعدادی از افرادی که خواستار تماس با تلفن‌های همراه هستند با ضرورتی غیرقابل اجتناب روبه‌رو شده‌اند که به دنبال آن، وقت پیدا کردن یک تلفن کارتی را ندارند.

افرادی که گوشی‌های گرانقیمت خود را در راه کمک به همنوعان خود از دست داده‌اند به دیگران توصیه می‌کنند در تشخیص سارق‌های گوشی‌های گرانقیمت و افراد نیازمند به یک تماس فوری، باید حسابی دقت کرد.

افراد مالباخته همچنین توصیه می‌کنند گوشی تلفن همراه  را نباید به دست راننده و یا سرنشینان خودروها و موتور سیکلت‌های روشن و آماده حرکت داد.

اپیدمی فصلی

گاهی اوقات تعدادی از آگهی‌های تبلیغاتی یا آثار نارنجک‌ها، تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی را حسابی از ریخت و قیافه می‌اندازند و در ضمن آنها را تبدیل به تابلو‌های بی‌معنی می‌کنند که کسی از مضمون آنها چیزی سر در نمی‌آورد.

البته اپیدمی بی‌معنی شدن تابلو‌های یاد شده را می‌توان از آن نوع اپیدمی‌های فصلی قلمداد کرد که در برخی اوقات سال از شیوع بیشتری برخوردار است.

برای نمونه حول و حوش شب‌آخرین چهارشنبه سال یا زمان انتخابات و دیگر مناسبت‌ها، تابلو‌ها پوشیده از عواملی می‌شوند که عبور و مرور در آن منطقه را برای راننده‌ها مشکل می‌کند.

برای نمونه، چنانچه یکی از این تابلو‌های بی‌معنی سر کوچه‌ای باشد، راننده‌ها سر درگم می‌شوند که آیا تابلو‌ی یاد شده علامت ورود ممنوع است یا عبور یکطرفه؟

کد خبر 51830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز