شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

برای برخی رانندگان رفتن به کارواش به اندازه‌ای دشوار است که حاضرند به هر وسیله‌ای خودروی خود را تمیز کنند اما هزینه کارواش را نپردازند.

دوش خودرو‌ها

جدا از شست‌وشوی خودرو با آب جوی که به شدت فراگیرشده است، یک شیوه دیگرهم وجود دارد و آن دوش گرفتن خودرو‌ها با آب پر فشاری است که از لوله‌های هوایی که برای پر کردن تانکر‌ها استفاده می‌شود، بیرون می‌آید.

متاسفانه در برخی موارد این لوله‌ها که در ارتفاع چند متری زمین نصب شده‌اند، پس از استفاده تانکر‌ها بسته نمی‌شوند و آب از آنها جاری است. برخی از رانندگان هم با استفاده از این فرصت برای شست‌وشوی بی‌دردسر خودرو صف می‌بندند. 

این در حالی است که این لوله‌های آب اغلب در حاشیه خیابان‌ها قرار دارند و صف بستن خودرو‌ها در خیابان،  ترافیک ایجاد می‌کند. از سوی دیگر معمولا آب این لوله‌ها از آب شهری تامین نمی‌شود و تماس دست رانندگان با این آب می‌تواند زمینه انتقال بیماری را فراهم کند.

صندوق‌های تبلیغاتی‌

صندوق دریافت نامه‌ها چه در منازل و چه در پیاده‌رو‌های برخی مناطق شهر، تبدیل به صندوق آگهی‌ها شده است، به همین دلیل شهروندانی که برای دریافت نامه‌ها ازآن استفاده می‌کنند،

هنگامی که سراغ آن می‌روند ابتدا باید سیل نامه‌های تبلیغاتی را جدا کنند تا شاید بتوانند در میان آنها معدود نامه‌های مهم و غیر تبلیغاتی خود را بیابند. برخی از کارت‌پخش‌کن‌ها نیز تبلیغات را به نوعی نصب می‌کنند که دیگر جایی برای انداختن نامه‌ها باقی نمی‌ماند و به دنبال آن پستچی باید راهی را در میان آگهی‌ها بیابد.

البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و از آنجا که برخی آگهی‌ها شبیه به قبض‌‌های برق، تلفن و دیگر برگه‌های مهم طراحی و چاپ می‌شوند، صاحبخانه پس از جدا کردن آنها (به عنوان برگه‌های مهم) باید برای بار دوم تمامی برگه‌ها را بررسی کند تا متوجه آگهی‌های فریبنده‌ شود.

نیمکت‌های غیر استاندارد

در شرایطی که برخی از دانش آموزان بر اثر عادت‌های غلط راه رفتن، نشستن و حمل کیف‌های سنگین مدرسه،  دچار مشکلات ستون فقرات هستند، غیر استاندارد بودن نیمکت‌ها در مدارس نیز به این مشکل دامن می‌زند.

البته در چند سال اخیر اقدامات خوبی در جهت تعویض نیمکت‌های مدارس انجام شده و در برخی مدارس نیمکت‌های بلند فلزی یا چوبی جای خود را به صندلی‌های تک نفره و استاندارد داده‌اند که با وزن و قد دانش‌آموران تناسب دارد. اما متاسفانه هنوز هم استفاده از نیمکت‌هایی که چند دانش‌آموز روی آن می‌نشینند، مرسوم  است.

این در‌حالی است که اغلب این نیمکت‌ها برای نشستن طولانی مدت مناسب نیستند و دانش‌آموزان برای قرار گرفتن در حالت بهتر طوری روی آنها لم می‌دهند که به ستون فقرات آنها آسیب وارد می‌‌شود. با توجه به اینکه یک دانش آموز به طور متوسط حدود ۵ ساعت از روز را در مدرسه می‌گذراند ساماندهی وضعیت نیمکت مدارس باید در اولویت‌های برنامه آموزش و پرورش در تابستان امسال قرار بگیرد.

کولر پیاده‌رو

در روزهایی که آفتاب نیم‌روزی حسابی هوا را گرم می‌کندو باد خنکی  از ورودی‌های مترو بیرون می‌زند، سیل فروشنده‌های دوره‌گرد اطراف این محدوده جمع می‌شوند. جمع‌شدن کنار این کولر بزرگ پیاده‌رویی باعث می‌شود مسافرانی که از قطار پیاده شده و قصد خروج دارند به راحتی از ایستگاه خارج نشوند و در ترافیک انسانی گیر بیفتند.

همین موضوع باعث شده تامسافران همیشگی مترو  خواهان برطرف شدن این ترافیک انسانی مقابل ورودی و خروجی ایستگاه‌ها شوند. البته این کولر بزرگ گاهی نیز سر به سر رهگذران و مسافران مترو می‌گذارد. شاید به همین دلیل است که شهروندانی که کلاه  به سر دارند، هنگام نزدیک شدن به ورودی مترو محتاط‌ می‌شوند.

کد خبر 52153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز