دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

پس از سال‌ها یکنواختی، ایستگاه‌های اتوبوس هم دستخوش تحول شده‌اند و با ظاهر تازه‌ای، پذیرای مسافران هستند.

نو نواری ایستگاه‌ها

این ایستگاه‌ها که تعداد آنها در شهر هنوز زیاد نشده مجهز به سایبان و صندلی‌های با کیفیت هستند.

علاوه بر این ،تصاویر زیبایی روی دیوار این ایستگاه‌ها نقش بسته و ظاهر آن بسیار متفاوت با ایستگاه‌های قدیمی است. همچنین تعداد زیادی لامپ فلورسنت این ایستگاه‌ها را در طول شب نورانی می‌کنند و این امکان را برای مردم پدید می آورند که در فاصله انتظار تا آمدن اتوبوس مطالعه کنند.

البته باید گفت که تعداد صندلی‌های در نظر گرفته شده برای این ایستگاه‌ها نسبت به حجم مسافران اندک است و خیلی از مسافر‌ها مجبورند بیرون از ایستگاه بایستند. به هر ترتیب تغییر مدل ایستگاه‌های اتوبوس به تازه‌تر شدن چهره‌شهر‌ها کمک می‌کند و انتظار می‌رود این اقدام شایسته در همه شهرها انجام شود.

سرعت کم در خط سرعت

همیشه این سرعت بالای خودرو‌ها نیست که به تصادفات رانندگی می‌انجامد بلکه گاهی سرعت کم خودرو‌ها هم حادثه‌ساز می‌شود.با وجود اینکه هر یک از خطوط خیابان‌ها و بزرگراه‌ها سرعت مشخصی دارند و باید با سرعت تعیین شده در آنها رانندگی کرد اما متاسفانه برخی از رانندگان این معیار را رعایت نمی‌کنند و این بی‌توجهی ،مشکلاتی نظیر ترافیک و تصادف به وجود می آورد.

به عنوان مثال همانطور که از نامش پیداست، خط سرعت، ویژه خودرو‌هایی است که با حداکثر سرعت مجاز حرکت می کنند یا قصد سبقت گرفتن دارند اما گاهی مشاهده می شود که راننده‌ای با خیال راحت، آرام آرام در این خط رانندگی می کند و به بوق و نور بالای رانندگان پشت سر توجهی نمی‌کند.

این شرایط موجب می‌شود که برخی از رانندگان کم حوصله اقدام به سبقت گرفتن غیر مجاز از سمت راست کنند و حادثه‌های جدی به وجود آورند.

از سوی دیگر تغییر مسیر رانندگانی که پشت این خودرو گیر کرده‌اند هم در خطوط دیگر ترافیک ایجاد می کند. خوب است که ماموران راهنمایی و رانندگی به همان اندازه که با سرعت زیاد خودرو‌ها برخورد می کنند، رانندگانی را  هم که با کند حرکت کردن حادثه می‌آفرینند، جریمه کنند.

بوق؛ زبان راننده‌ها

دانشمندان بار‌ها و بار‌ها اعلام کرده‌اند که آلودگی صوتی نیز به اندازه آلودگی هوا در به خطر انداختن سلامت جسم و روان شهروندان تاثیر دارد. این در حالی است که بوق‌ زدن‌های‌ ممتد، متناوب ومقطع تعدادی از راننده‌های شهر، به خوبی نشان می‌دهد که اغلب آنها می‌پندارند بوق، زبان راننده‌ است و جدای از محدوده چند متری تابلوی بوق زدن ممنوع، در تمامی نقاط شهر به میزان دلخواه می‌توان بوق زد.

پندار‌های یاد شده منجر به نواختن انواع بوق شامل: ممتد برای اعتراض، کوتاه برای هشدار یا فراخوان اهل خانه، ترکیبی از ممتد و مقطع برای جلب توجه دوست و آشنایی که در آن طرف خیابان تردد می‌کند، ریتمیک برای ابراز  شادی، بنزی برای به اصطلاح کلاس گذاشتن و خلاصه چندین و چند نوع ابراز احساسات و عقاید گوناگون دیگر می‌شود.    

فقط رضایت میکروب‌ها

نان‌های فانتزی مورد استفاده در برخی  از ساندویچی‌های شهر گاهی اوقات طوری توزیع می‌شوند که فقط موجبات رضایت میکروب‌ها، پشه‌ها و دیگر حشرات و جانوران موذی را فراهم می‌آورند. برای نمونه حمل نان‌ فانتزی به صورت کاملا غیربهداشتی و در معرض آلودگی‌های گوناگون، یکی از این شیوه‌های اشتباه است.

در بسیاری از مواقع نان‌ها بدون پوشش پلاستیکی با وانت  به اغذیه‌فروشی‌ها انتقال داده می‌شوند که معمولا حاملان این نان‌ها فاقد دستکش هستند. همچنین توزیع کنندگان نان، کیسه نان‌های فانتزی را پشت در ساندویچی‌هایی که به اصطلاح خوشخواب هستند،در ابتدای صبح رها می‌کنند که در فاصله زمانی تا باز شدن مغازه، گربه‌ها و انواع و اقسام پرندگان با سوراخ کردن کیسه نان، حسابی خود را سیر می‌کنند.

کد خبر 52395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز