جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۴
۰ نفر

از زمانی که مغازه‌دار‌ها برای محاسبه قیمت اجناس خریداری شده توسط مشتری از چرتکه استفاده می‌‌کردند، مدت زیادی می‌گذرد.

از چرتکه تا رایانه 

اکنون اغلب فروشگاه‌ها علاوه بر ماشین حساب به رایانه نیز مجهز هستند و قیمت اجناس را از این طریق حساب می‌کنند و به مشتری رسید می‌دهند.

با این حال هنوز هم تعدادی از مغازه‌های کوچک‌تر برای محاسبه قیمت، قلم و کاغذ به کار می‌برند و گاهی هم به طور ذهنی جمع قیمت را حساب می‌کنند که در این شیوه احتمال خطا  وجود دارد.

در واقع وقتی قیمت اجناس بدون ارائه رسید به مشتری محاسبه می‌شود، امکان پیگیری در صورت اشتباه محاسباتی وجود ندارد واین امر در برخی موارد به درگیری لفظی بین مشتری و فروشنده می‌انجامد.

از همین رو بهتر است تا همه مغازه‌ها به سیستم ارائه رسید به مشتری مجهز شوند تا درصد اشتباه در جمع قیمت‌ها  کاهش یابد و مشکلات احتمالی بدون دردسر قابل پیگیری باشد.

ترافیک تعطیلی مدارس

مشکل ترافیک شهر‌های بزرگ به یک معضل چند وجهی تبدیل شده است که انواع و اقسام عوامل به طور مستقیم و غیر مستقیم بر آن تاثیر می‌گذارند. یکی از این عوامل تعطیل شدن مدارس است و در این ساعات خیابان‌هایی که در آن مدرسه قرار دارد با ترافیک سنگین مواجه می‌شوند.

یکی از اصلی‌ترین دلایل این ترافیک هم سرویس‌ها و خودرو‌هایی هستند که دانش آموزان را به خانه می‌رسانند. به عبارت دیگر سرویس مدارس محل مناسبی را برای ایستادن و سوار شدن دانش آموزان انتخاب نمی‌کنند و گاهی مدت زیادی به طور دوبله می‌ایستند تا دانش‌آموزان سوار شوند.

از سوی دیگر والدینی هم که با خودرو‌های شخصی دنبال فرزندان خود می‌روند، دقیقا در جلوی مدرسه توقف می‌کنند و تراکم خودرو‌ها در این محل راه عبور دیگر خودرو‌ها را بند می‌آورد. این در حالی است که والدین می‌توانند خودرو را اندکی دور تر از مدرسه پارک کرده و مقداری از راه را پیاده بروند تا به حل این مشکل کمک کنند. سرویس‌های مدارس نیز می‌توانند با توجه به وقت بیشتری که دارند محل مناسب‌تری را برای پارک کردن پیدا کنند.

جریمه مضاعف

در چند روز گذشته بسیاری از شهروندان در تاکسی و اتوبوس از گسترش صنف جدیدی صحبت می‌کردند که به راننده‌ها وعده صفر کردن خلافی خودرو را می‌د‌ادند. با وجود این پس از چندی مشخص می‌شود که افراد مورد اشاره هیچ توانایی‌ای در عملی کردن چنین وعده‌ای ندارند و صرفا برای کسب درآمد نامشروع به دادن چنین وعده‌هایی اقدام می‌کنند.

تا به حال بسیاری از راننده‌ها فریب این دسته از افراد را خورده‌اند و علاوه بر پرداخت دستمزد به کلاهبردارها، باید تا آخرین مبلغ جریمه را نیز  بپردازند. با توجه به گسترش تعداد رانندگان مالباخته -که همکاری آنها نیز  با افراد کلاهبردار غیر قانونی است- باید بلافاصله پس از مواجهه با چنین پیشنهادهایی مراتب را به پلیس 110 اطلاع داد.

غیبت مشترک مورد نظر

به گفته بسیاری از مشترکان تلفن همراه، چند روزی است که به اصطلاح، مشترک مورد نظر حسابی غیبش زده و آنتن نمی‌دهد. علاوه‌براین ،گاهی نیز تماس گیرنده، پس از سماجت بسیار در شماره‌گیری متوجه می‌شود که مشغول صحبت با فرد دیگری است اما ماجرای تماس‌های تلفن همراه به اینجا ختم نمی‌شود و گاهی اوقات امکان یک کنفرانس ناخواسته به وسیله خط رو خط شدن به راحتی فراهم می‌شود.

البته مسئولان شرکت ارتباطات سیار، آغاز عملیات توسعه شبکه را به عنوان دلایل این مشکلات بیان کردند. بنابراین می‌توان امیدوار بود به زودی مشکلات یاد شده رفع شود. همواره آزمایش‌های مستمری برای رفع اختلالات احتمالی شبکه همراه اول صورت می‌گیرد که تماس‌های مردمی در مورد مکان اختلالات به مسئولان کمک شایانی می‌کند. در روز‌های جاری نیز مشترکان تلفن همراه می‌توانند در تماس با شماره 09990 مشکلات و اختلالات احتمالی را گزارش کنند.

کد خبر 51330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز