جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

چند ماهی می‌شود که از ورود تاکسی‌های ون به خیابان‌های شهر می‌گذرد که با گذشت زمان نقاط ضعف و قوت این وسیله حمل و نقل عمومی بیشتر نمایان می‌شود.

یکی از  نکات مثبت این خودروها، ظرفیت بالای آنها نسبت به تاکسی‌های خطی و گردشی است اما سوار و پیاده شدن مسافران از این وسیله نقلیه نسبت به تاکسی‌های معمولی دشوارتر است.

از سوی دیگر با وجود اینکه این تاکسی‌ها به کولر مجهز هستند اما معمولا رانندگان برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت یا احتمالا کاسته نشدن از قدرت کشش موتور در سربالایی‌ها از روشن کردن کولر در این روز‌های گرم خو‌دداری می‌کنند.

البته برخی از رانندگان برای اینکه کولر روشن نکنند و در عین حال از مسافران غر و لند نشنوند در کشویی خودرو را به طور کامل باز ‌می گذارند تا علاوه بر جریان داشتن هوا، مسافران هم راحت‌تر سوار و پیاده شوند اما باید گفت که این اقدام بسیار خطر‌ناک است و به ویژه در سرعت بالا می‌تواند حادثه‌های دلخراشی ایجاد کند ،بنابر این خوب است که ماموران راهنمایی و رانندگی  با این اقدام خطرناک هم بر خورد کنند .

بلوک‌های ثابت اما متحرک

اصولا فلسفه قرار دادن بلوک‌های سیمانی در وسط خیابان‌ها و بزرگراه‌های در دست تعمیر این است که از  اقدامات حادثه ساز  نظیر دور زدن از روی خط ممتد جلوگیری شود اما متاسفانه برخی رانندگان به طور خود سرانه اقدام به جا‌به جایی این بلوک‌های سیمانی می‌کنند تا برای مسیری که هر روز در آن تردد دارند، راه میانبر ایجاد کنند؛ در حالی‌که حرکت دادن این بلوک‌های سنگین خلاف قانون است.

رانندگان متخلف پس از اینکه به اندازه کافی برای خودرو یا موتورشان جا باز می‌کنند، بلوک‌‌ها را وسط خیابان رها کرده که این اقدام می‌تواند موجب بروز تصادفات رانندگی شود. به هر حال علاوه بر برخورد با این تخلف بهتر است که بلوک‌های سیمانی به گونه‌ای به هم متصل شوند تا امکان حرکت دادن این موانع در سطح شهر وجود نداشته باشد.

مخاطرات ساختمانی

به گفته شهروندانی که در مجتمع‌های مسکونی زندگی می‌کنند، بعضی روز‌ها به محض باز ماندن در ورودی مجتمع، متکدیان و انواع و اقسام بازاریاب‌ها بدون اجازه وارد مجتمع می‌شوند و اسباب مزاحمت را برای ساکنان فراهم می‌کنند.

به نظر می‌رسد با وجود توصیه‌های متعدد سرایدار‌ها و هیات‌مدیره ساختمان در مورد لزوم بستن در‌ها، هنگام ورود و خروج، برخی ساکنان به تذکر‌های اینچنینی توجه نمی‌کنند و پس از هر بار رفت و آمد، در‌های ورودی ساختمان را نمی‌بندند.

این در حالی است که تجربه نشان داده است علاوه بر مزاحمت‌هایی که ذکر شد،‌ وقوع انواع سرقت‌ها در مجتمع‌های مسکونی با  بی‌دقتی افراد در مورد بسته بودن در‌های ورودی ساختمان ارتباط مستقیم و غیرمستقیم داشته است.

همچنین بی‌مبالاتی برخی ساکنان تا حدی است که نمی‌خواهند برای بازگشت به خانه زحمت درآوردن کلید و یا زنگ‌زدن را بکشند و به همین منظور با تکه‌سنگ یا هر وسیله دیگری جلوی بسته‌شدن در را می‌گیر‌ند.

دور ریختن گوجه‌فرنگی

با وجود متعادل شدن قیمت گوجه فرنگی، برخی مغازه‌های شهر همچنان این محصول را گران‌ عرضه می‌کنند. به گفته آگاهان بازار، محصولات این دسته از مغازه‌داران، به اصطلاح خرید پیش از کاهش قیمت‌ است و آنها راضی به هماهنگی با قیمت‌های روز بازار نمی‌شوند.

به دنبال این تفاوت قیمت، مقداری از گوجه‌ها در مغازه‌ها مانده و دست آخر خراب می‌شود. این در حالی است که خوشبختانه تب تند قیمت گوجه‌فرنگی اندکی کاهش یافته و برچسب‌های قیمت این محصول در مغازه‌ها و به ویژه در سطح میادین این کاهش را تایید می‌کند.

گوجه‌فرنگی‌ با کیفیتی معقول با قیمت حدود 600 تومان برای هر کیلو عرضه می‌شود و طبیعی است که شهروندان همین محصول را با قیمتی حدود 20 تا 40 درصد گران‌تر، از مغازه‌ها خریداری نکنند. 

کد خبر 50625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز