دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

پس از سرقت قبض‌های جریمه پارکبان‌ها از روی شیشه خودرو‌ها، اکنون نوبت به برگه جریمه ماموران راهنمایی و رانندگی رسیده‌است.

ناپدید شدن قبض جریمه

پس از سرقت قبض‌های جریمه پارکبان‌ها از روی شیشه خودرو‌ها، اکنون نوبت به برگه جریمه ماموران راهنمایی و رانندگی رسیده است. چند وقتی است که  گروهی از رانندگان متخلف و سود جو برای فرار از پرداخت هزینه پارک کنار خیابان به پارکبان‌ها، اقدام به برداشتن قبض جریمه پارکبان از روی خودرو‌های دیگر می کنند و آن را زیر برف‌پاک‌کن خودرو خود قرار می‌دهند.

البته تعدادی از پارکبان‌ها که به طور مکرر تاریخ قبض‌ها و شماره خودرو را کنترل می‌کنند متوجه این تقلب می‌شوند اما برخی رانندگان متخلف، پا را از محدوده پارکبان‌ها فراتر گذاشته و برگه جریمه ماموران راهنمایی و رانندگی را جا‌به‌جا می کنند.

به این ترتیب قبض جریمه یک خودرو با هدف فریب دادن مامور راهنمایی و رانندگی، روی خودروی دیگر قرار می‌گیرد و این احتمال وجود دارد خودرویی که یک بار جریمه شده دوباره جریمه شود. با توجه به این نکته انتظار می‌رود ماموران راهنمایی و رانندگی توجه ویژه‌ای به احتمال تقلب برخی از رانندگان داشته باشند.

میوه یا کمپوت؟

با آمدن بهار، بازار خرید میوه‌هایی مانند توت فرنگی و توت پر رونق شده اما همانطور که نگهداری و شست‌وشوی این میوه‌ها توجه خاصی را می‌طلبد، خرید و حمل آنها نیز از اهمیت بالایی بر خوردار است.

به بیان بهتر در هنگام خرید این میوه‌ها که معمولا درون کیسه‌های پلاستیکی ریخته می‌شوند باید توجه داشت که له نشوند. اما در اغلب موارد، انباشته  شدن میوه‌ها روی یکدیگر و فشار دیگر کیسه‌ها آنها را لهیده می‌کند و موجب می‌شود که به جای میوه سالم، کمپوت آن همراه با مقادیر زیادی آبمیوه به مقصد برسد.

این درحالی است که برخی مغازه‌دار‌ها میوه‌هایی نظیر توت فرنگی را درون ظرف‌های یکبار مصرف ریخته وسپس داخل کیسه پلاستیکی قرار می‌دهند. به این ترتیب تا حدود زیادی از له شدن میوه‌ها جلوگیری می‌شود. در صورتی که دیگر میوه‌‌فروشی‌ها هم از این الگو پیروی کنند، آنگاه از دور ریز بخش قابل توجهی از میوه‌های خریداری شده جلوگیری می‌شود و پولی که مشتری برای خرید میوه هزینه کرده است، هدر نمی‌رود.

پارک آکروباتیک

در نبود جای کافی برای پارک خودرو‌، گاهی اوقات رانندگان مجبور می‌شوند دست به حرکاتی بزنند که آنچنان معقول به نظر نمی‌رسد. برای نمونه پارک‌ آکروباتیکی که با فاصله میلیمتری از خودرو‌های کناری صورت گرفته یا پارک روی جدول جوی‌های شهر، از جمله این حرکات نامعقول است. چنین پارک‌هایی در کنار احتمال نوشته شدن یک جریمه چند هزار تومانی، خطر سقوط خودرو  در جوی را هم قوت می‌بخشد.

به هر حال هنوز هم برخی راننده‌ها فکر می‌کنند صرفا یافتن مکان برای توقف خودرو، از چگونگی  و مکان  پارک کردن مهم‌تر است. این در حالی است که شهروندان قانونمند در نبود جای پارک حتی اگر مجبور باشند تا چند صدمتر دور از مقصد را برای یافتن جای خالی و مناسب جست‌وجو می‌کنند.

ناگهان یک سگ

این اواخر استفاده از سگ‌های نگهبان برای محافظت از گاراژ‌ها و دیگر مکان‌های شهر شدت گرفته و این در حالی است که بسیاری از این محل‌ها، فاقد‌ تابلو‌های هشدار دهنده در مورد وجود سگ‌ هستند.

تمامی شهروندان، دست‌کم یکبار با صدای پارس سگ غافلگیر شده‌اند و زیر پای خود دنبال آن گشته‌اند اما پس از چند لحظه متوجه شد‌‌ه‌اند که صدا از پشت در منزل یا کارگاهی به گوش می‌رسد که در‌هایش کاملا بسته است. 

به گفته شهروندان از آنجا که نصب تابلو‌های هشدار دهنده در مورد وجود سگ‌های نگهبان در هر مکانی از ملزومات تامین امنیت رهگذران و مراجعان به شمار می‌رود، بهتر آن‌است که صاحبان سگ‌ها هر چه سریع‌تر نسبت به نصب این تابلو‌ها اقدام کنند. همچنین شهروندان نسبت به گسترش حضور سگ‌ها در برخی از پارک‌ها نیز ابراز نگرانی کرده‌اند.

کد خبر 51703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز