جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

لیلا یارخدا: در این روزهای گرانی، دیدن مغازه‌ای شلوغ و پر مشتری تعجب آور است اما در برخی محله‌‌های شهر مغازه‌هایی را می‌توان پیدا کرد که چنین وضعی دارند، به نظر شما چه اتفاقی افتاده است؟

برای پاسخ به درون یکی از همین مغازه‌ها می‌رویم. با دیدن اجناس با قیمت‌های ارزان و مناسب، شگفت زده می‌شوم. اجناس از کشورهای شیخ نشین یا همان سواحل خلیج‌فارس آورده شده‌اند و چون مستقیما وارد مغازه می‌شوند، در نتیجه با قیمت‌های مناسب‌تری به دست مصرف‌کننده می‌رسند.

برای آنکه به صحت گفتار من پی ببرید، می‌توانید یک بار ازاین مغازه‌ها خرید کنید که با عناوین مختلف از قبیل «مروارید کیش، ساحل کیش، ستاره کیش، نوبرک کیش، دنیای کیش، وغیره... » دیده می‌شوند. این اسامی ضمن آنکه غیرمستقیم آدرس اجناس آن‌ور آب را می‌دهند، حس خرید مشتری را نیز تحریک می‌کنند.

در این مغازه‌ها به‌طور مثال جنسی بلورین را می‌توانید با قیمت خیلی مناسب‌تر از مغازه‌های دیگر بیابید. پس تأمل جایز نیست! در مغازه همه نوع جنسی از قبیل: پوشاک، اسباب بازی، کیف وکفش، بلور و چینی و لوازم برقی، آرایشی یافت می‌شود و جالب اینکه وقتی 2مغازه در یک محل باشد، با هم به رقابت می‌پردازند و گاهی به اندازه چند صد تومانی ناقابل اجناس خود را ارزان‌تر از رقیب می‌فروشند تا مشتری را جذب کنند و حتی سعی می‌شود اجناس کامل باشد تا مشتری سراغ رقیب نرود. این نوع بازار گرمی به نفع طرفین یعنی فروشنده و مشتری است و هر 2طرف راضی وخشنود هستند.

این قبیل مغازه‌ها که این روزها در شهر زیاد دیده می‌شوند، درس عبرتی برای مغازه‌های گرانفروش هستند. کاش مواد غذایی نیز دراین مغازه‌ها پیدا می‌شد! و نیز‌ای کاش تمام مغازه‌های شهر ارزان فروشی باشند تا فروشنده‌های طمع‌کار، بیکار نمانند.

کد خبر 51297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز